برنامه های شورای شهر تهران برای زنان پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها برخی زنان جامعه، بدون در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات طرف مقابل با یکدیگر درگیر می شوند. در این راستا، زنان شورای شهر تهران به عنوان عضوی از جامعه زنان شهر، لازم است برنامه ویژه ای برای بانوان در نظر بگیرند تا آرامشی که شایسته جامعه ایرانی-اسلامی است برقرار شود.

در این راستا، سوده نجفی ، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا گفت: یکی از موضوعاتی که آن را پیگیری می کنم مبحث توانمندسازی بانوان و بهره گیری از ظرفیت های زنان فعال، نخبه و کارآفرین در سطوح مختلف است.

وی گفت: من به عنوان یک زن در شورای اسلامی شهر تهران، همیشه تلاش کردم ضمن برگزاری نشست با بانوان در مناطق مختلف، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار بگیرم و برای احصاء مشکلاتشان با توجه به ذات شورای شهر مبنی اعمال سیاست گذاری ها بر شهر تهران، پیگیر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر برای بهره‌گیری از توانمندی‌های این بانوان باشم. یکی از مواردی که به صورت مکرر مطرح می‌شود موضوع زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در مناطق مختلف است.

سوده نجفی در ادامه بین کرد: ایجاد کارآفرینی و توسعه آن با بهره گیری از ظرفیت‌های این بانوان تا حدودی می‌تواند مشکلات اقتصادی آنان که مهم ترین مسئله و دغدغه‌شان است را بر طرف کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط پساکرونا و محدودیت های اعمال شده در دو سال گذشته افراد دچار وسواس های اضطرابی و کم طاقتی شده اند، گفت: همین امر موجب می شود تا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه آستانه تحمل کمتری در مقابل مشکلات داشته باشند. از این رو تلاش کردم تا برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های سرای محلات به منظور ارائه خدمات مشاوره به بانوان داشته باشیم تا به آن ها خدمات مشاوره ارائه دهد.

وی در پایان افزود: ایجاد و توسعه بسترهای لازم برای فعالیت های فرهنگی به منظور پر کردن اوقات فراغت و ارائه مباحث آموزشی یکی‌ دیگر از اقداماتی است که تا حدود زیادی می‌تواند در بهبود استرس‌های اجتماعی شهروندان تاثیرگذار باشد.

کدخبر: 817660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟