3 تا 6 ماه حبس در انتظار قاتلان درختان شهر/ شورای شهر تهران به قطع درخت در مقابل مطب یک پزشک واکنش نشان داد
حجم ویدیو: 452.98K | مدت زمان ویدیو: 00:00:08

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز فیلمی در فضای مجازی، منتشر شده است که در یکی از محلات تهران، رو به روی مطب یک پزشک، درختان قطع شده اند تا تابلوی این مطب بهتر دیده شود.

مهدی بابایی ، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه این موارد، قطع سریالی درختان نسیتند و دلیل اینکه این عبارت برای قطع درختان در تهران استفاده می شود این است که قبلا رسانه ای نمی شدند، گفت: جریمه های سنگین شهرداری تهران برای قطع درختان تا حدودی می تواند بازدارنده باشد. البته این موارد باید در دادگاه بررسی شوند. طبق قانون، افرادی که درختی را بی دلیل قطع می کنند، 3 تا 6 ماه را باید در زندان سپری کنند.

وی در ادامه افزود: شهرداری تهران لازم است خطاکاران را معرفی کند و قوه قضاییه هم در محکومیت این افراد جدیت داشته باشد. تا به حال من ندیده ام که یک قاضی، پیرو مفاد قانون فردی را به جرم قطع درختان زندانی کند. 

بابایی در پایان گفت: با این وجود جریمه 117 میلیارد تومانی برای قطع 12 درخت در خیابان ولیعصر، که از سمت شهرداری تهران اعمال شد، به ازای هر درخت تقریبا 10 میلیارد در نظر گرفته شد که این حتی از دیه کامل انسان که 660 میلیون تومان است نیز بالاتر بوده است. 

کدخبر: 818468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟