در 3 سال گذشته آمار ترک تحصیل در ایران افزایش نیافته است / یک میلیون بسته نوشت افزار برای دانش آموزان کم بضاعت تهیه شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته، محمد مخبر ، معاون اول رییس جمهور ، در نشست فعالین صنعت نوشت افزار ایرانی گفته بود که هیچ کودک و نوجوان ایرانی نباید به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز بماند.

با این وجود طبق آمار، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ۹۷۰ هزار و ۸۷۱ دانش‌آموز افزایش یافته است و این یعنی افزایش حدود 50 درصدی بازماندگان از تحصیل.

حمیدرضا خان محمدی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در پاسخ به رکنا مبنی بر اینکه برنامه وزارت کشور برای بازگرداندن بازماندنگان به تحصیل چیست؟ گفت: نرخ بازماندگان از تحصیل در دوران کرونا با قبل از آن، تغییر چندانی نداشته است. دلیل آن هم این است که استفاده از ابزار و تکنولوژی آموزشی برای تدریس معلم بیشتر از پیش شد. شبکه شاد ، در مدت کوتاهی بعضی از دانش آموزان را به آموزش بازگرداند؛ چرا که برای برخی شرایط حضور در کلاس مهیا نبود.

وی گفت: پویش همه حاضریم توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. ویژگی آن این است که دانش آموزان می توانند کلاسشان را رصد کنند که اگر در کلاس حاضر نبودند، با مسئولان آن را در میان بگذارند. همچنین یک میلیون بسته نوشت افزار، با مشارکت مردم و نهادهای خیریه، برای دانش آموزان مناطق کم بضاعت و مرزی در نظر گرفته شده است. 

مشاور وزیر در ادامه با تاکید بر اینکه بنا بر این است که با این پویش دیگر کسی به واسطه افزایش قیمت لوازم التحریر، ترک تحصیل نکند، گفت: پیش بینی شده است در استان هایی که بیشترین چالش بازماندگی را داشتیم، بخشنامه ای ارسال کرده ایم که دانش آموزانی که توان پرداخت هزینه خرید کتاب را ندارند کمک شود. 

وی در ادامه افزود: رسانه ها می توانند در این راستا کمک کننده آموزش و پرورش باشند و اگر دانش آموزی، در نقطه ای از کشور، از تحصیل بازمانده است، به ما معرفی کنند تا کارهای لازم را انجام دهیم.

او همچنین افزود: خان‌محمدی با بیان این‌که دو تفاهم نامه خوب با دو خیریه بستیم تا برای آموزش ۱۰ هزار دانش آموز که به دلایل مختلف در سیستان و بلوچستان دسترسی به آموزش ندارند، برنامه ریزی کنند گفت: مدرسه مجازی ایران نیز به زودی افتتاح خواهد شد که آموزش مجازی و ترکیبی به دانش آموزانی که شرایط حضور در مدرسه را ندارند انجام شود تا این گروه نیز تحت آموزش قرار بگیرند. 

کدخبر: 822101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟