توجه مثبت سلبریتی های ایران به حفظ محیط زیست / آناهیتا همتی بر مبارزه با قاچاق چوب تاکید کرد + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز پایگاه خبری رکنا در گزارشی با عنوان «قاچاقچیان چوب را به این سه روش لو بدهید»، در گفت و گو با فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور، راهکارهای لو دادن قاچاقچیان چوب و مبارزه همگانی با قاچاق چوب را بررسی کرد.

در این گزارش تاکید شده بود که بیشتر خودروهای سبک و سنگین حامل چوب که در جاده ها مشاهده می شوند، مشغول حمل چوب آلات باغی هستند که به صورت مجاز بر اثر قطع یا هرس درختان باغی به دست آمده اند. اما بازهم ممکن است برخی افراد با حمل غیرمجاز چوب جنگلی عملا دست به قاچاق چوب بزنند که البته روش های مختلفی برای لو دادن آنها وجود دارد و موثرترین روش تماس با شماره های 1504 یا 139 و اطلاع رسانی به یگان حفاظت منابع طبیعی کشور است.

در همین راستا آناهیتا همتی، بازیگر سینما و تلویزیون که از جمله سلبریتی های مطرح در حوزه فعالیت های محیط زیستی محسوب می شود، امروز گزارش رکنا را به صورت استوری در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کرد و نوشت: «اگر محیط زیست و جنگل ها براتون اهمیت داره و مخالف نابودی طبیعت هستید، لطفا این پست را تا آخر ببینید.»

آناهیتا همتی 2

این اقدام همتی از جمله کارهای مثبت سلبریتی های ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست محسوب می شود. البته این اولین باری نیست که یک سلبریتی اقدام به بازنشر آموزش ها و اطلاع رسانی های زیست محیطی می کند و خود همتی پیش از این بارها به قطع درختان در محدوده های شهری اعتراض کرده بود.

همچنین  در سال های اخیر با جلب توجه افکار عمومی نسبت به مساله محیط زیست، سلبریتی های بسیاری تلاش کرده اند که در این زمینه فعالیت کنند؛ از جمله این افراد نیز می توان به هدیه تهرانی اشاره کرد که اخیرا نقش مهمی در تبلیغ کمپین «نه به پتروشیمی میانکاله» داشت و پیش از آن هم در زمینه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی فعالیت های زیادی را انجام داده بود.

علاوه بر این، چهره های مشهوری همچون میترا حجار و رضا کیانیان نیز در سال های اخیر گام های مثبتی را برای حفاظت از محیط زیست کشور از جمله حمایت از دریاچه ارومیه و یوز آسیایی برداشته اند و به نظر می رسد برخی چهره های مشهور کشورمان، توجه ویژه ای به مساله لزوم حفاظت از محیط زیست دارند.

گفتنی است؛ برای مطالعه گزارش کامل رکنا درباره مبارزه با قاچاق چوب و مشاهده فیلم آموزشی روش های لو دادن قاچاقچیان چوب به یگان حفاظت منابع طبیعی کشور می توانید به این لینک مراجعه کنید.

کدخبر: 823860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟