بیش از 570 هزار نفر دختر مجرد بالای 30 سال، تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  حسین رجبی ، مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه بیش از 570 هزار نفر دختر مجرد بالای 30 سال تحت پوشش کمیته هستند، می گوید: کمیته امداد برای کار فرهنگی در سر فصل های مختلف و در سنین خاص فعالیت متعددی دارد؛ مثلا، این فعالیت ها برای دختران در آستانه ازدواج، دخترانِ عقد کرده و دختران بازمانده از ازدواج در نظر گرفته شده است.

او در ادامه در خصوص آموزش هایی که مختص دختران در شرف ازدواج است، می گوید: برای این دسته از دختران، آموزش هایی همچون ضرورت و اهمیت تشکیل خانواده، تفاوت لذت و رضایت در زندگی، مدیریت رفتار جنسی، مدیریت روانی قبل از ازدواج، مهارت برقراری ارتباط و همسرگزینی و... را داریم. همچنین کمیته امداد، یک سری آموزش برای همسران جوان دارد. کسانی که می خواهند ازدواج کنند، پیش از آن که به کمک هزینه های تهیه جهزیه کمیته امداد دسترسی داشته باشند، در 4 بعد اعتقادی، احکام، بهداشت روانی و بهداشت فردی آموزش می بینند و در واقع دریافت آن جهیزیه، منوط به گذراندن این دوره هاست.

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) می افزاید: این آموزش ها، در جهت تحکیم خانواده بسیار کمک کننده هستند. جوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمترین میزان طلاق را بین تمام نهادهای حمایتی کشور دارند. در واقع، حدود 80 الی 90 درصد ازدواج این دختران، به بالای 15 سال رسیده و این بسیار جالب توجه است. 

حسین رجبی در پایان می گوید: کمک هزینه های کمیته امداد،  برای تهیه جهزیه و تهسیل ازدواج، متناسب با دهک بندی هاست؛ ولی اگر مشاهده شود که زوجی، به کمک بیشتری نیاز دارد، آنها را به خیران و مراکز نیکوکاری متصل می کنیم.

کدخبر: 830243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟