ایجاد ١٧٢ هزار و ۶٢٩ فرصت شغلی در سال ١۴٠١ / 6 هزار مددجو مورد تایید وزارت نیرو برای دریافت نیروگاه خورشیدی پشت بامی قرار گرفتند
حجم ویدیو: 48.79M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مرتضی فیروزآبادی در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، افزود: ١٠ هزار و ٩٧۴ میلیارد تومان از اول سال ١۴٠١ تا پایان مهرماه جذب تسهیلات از طریق منابع بانکی توسط کمیته امداد امام خمینی انجام و رشد ٣٠٠ درصدی این ارقام نسبت به سال گذشته را نشان داد.

وی با اشاره به ٧٠٠ میلیارد تومان مصوب کمیته امداد در سال ١۴٠٠ نیز تصریح کرد: ٣۵٠ میلیارد تومان از این رقم توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شد و به دلیل برخی از موانع حقوقی، تخصیص کامل این اعتبارات اتفاق نیفتاد و عملیات تبصره‌ مربوطه در سال ١۴٠١ به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: با هم‌افزایی بانک‌ها همچنین ٨۶٣ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل تبصره ١٨ مشخص شد که ٩۴ درصد از این رقم، در ٧ ماهه نخست سال عملیاتی شد.

فیروزآبادی در ادامه افزود: با هماهنگی معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بسیج سازندگی و بهزیستی طبق این برنامه سالانه باید 110 هزار نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در منزل نیازمندان کشور تامین شود. که درآمد با ثبات و پایداری برای اقشار نیازمند فراهم کند. سهم کمیته امداد از این تفاهم نامه سالانه 40 هزار نیروگاه است. که تا کنون 23 هزار و 600 نفر افراد واجد شرایط را شناسایی و به وزارت نیرو معرفی کردیم. این وزارتخانه باید صلاحیت محل زندگی این افراد از حیث استحکام بنا، نوع تابش نور و مسائل فنی بررسی کند که تا کنون 6 هزار مورد تایید شده است.

وی در ادامه افزود: وزارت نیرو شرکت های دارای صلاحیت برای انجام این پروژه را حداکثر تا2 هفته آینده معرفی کنند و به زودی پروژه اجرایی شود.

کدخبر: 835882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟