محمدی: تعداد ساختمان های ناایمن تهران تا پایان سال به ۱۰۰ مورد می رسد

به گزارش رکنا به نقل از باشگاه قدرت الله محمدی در برنامه تهران ۲۰ اظهار کرد: در خصوص پایش ساختمان‌های شهر تهران از سال ۹۵ سازمان آتش نشانی به صورت داوطلبانه پایش این ساختمان ها را انجام داد و تا این لحظه‌۳۳ هزار ساختمان را پایش و بر اساس سطح ناایمنی به ۴ گروه این تقسیم بندی کردیم. گروه اول که ساختمان‌های خطرناک هستند شامل ۱۲۹ ساختمان می‌شوند.

وی ادامه داد: ۱۲۹ ساختمان را با پیگیری شورا، شهردار ، سازمان آتش نشانی و دستگاه قضا به ۱۱۹ تا تبدیل شده و تا پایان سال طبق فراخوان ۱۰۰ تا می شود و تا اخرین ساختمان کوتاه نمی آییم زیرا خط قرمز ما سلامتی و جان مردم است و برخی از این ساختمان ها محل تردد شهروندان است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: اولین اقدام بعد از عدم تمکین قطع شدن انشعابات است؛ هفته گذشته ۱ ساختمان به همین دلیل انشعاب گازش قطع شد و فشار ساکنین و کسبه وادار شدند شروع به اقدامات بهسازی کنند.

محمدی با بیا اینکه کار ایمن سازی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آغاز شده است و ۲ مجموعه آن  نیز تخلیه شده است، افزود: بیشترین تلفات در حریق ها خفگی ناشی از دود گرفتگی است زیرا بسیاری از مصالح موجود در ساختمان ها بر پایه کربن است که در حریق دود زیادی تولید می کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به ورود به بحث ایمن سازی ساختمان های دولتی افزود: به موضوع ایمن سازی ساختمان های دولتی نیز ورود کردیم و با وجود جلوگیری بخش حراست ساختمان ها از ورود آتش نشانی گزارش ها به بخش دادستانی ارایه و مهلت یک ماهه پس از صدور دستورالعمل ها داده شده است.

محمدی ضمن تشکر از سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان بقیه الله برای همکاری در زمینه ایمن سازی ادامه داد: از ۱۱ هزار و ۳۰۶ ساختمان پرخطر مالکان ۳۰۰ ساختمان مراجعه کردند و کار رفع خطر آنها انجام شد. پس از نیز مالکان ساختمان های میان خطر نیز داوطلب ایمن سازی شدند.

وی با بیان اینکه موافق اعلام لیست ساختمان های ناایمن هستیم، تصریح کرد: اعلام لیست ساختمان های ناایمن دردی را دوا نمی کند زیرا مهمترین اقدام در این زمینه این است که کار ایمن سازی آن ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران افزود: اگر به مرحله آخر برسیم و اقدامی از سوی مالکان انجام نشود،  به‌طور حتم لیست ساختمان های نا ایمن با دستور قضایی منتشر و کار پلمب آنها انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه تا به امروز ۷ هزار نیروی سازمان نظام مهندسی از سوی آتش نشانی آموزش دیده اند، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی بر نظارت ایمنی ساختمان ها مکلف است و این امکان می تواند فراهم باشد برای ورود به ساختمان ها ناایمن مهندسان سازمان  نظام مهندسی نیز همراه ما باشند و در پایش ۱۶ هزار ساختمان این همکاری دیده شده است.

کدخبر: 862538 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟