کنگره آمریکا یک زن مسلمان را به دلیل انتقاد از اسراییل اخراج کرد

به گزارش رکنا به نقل از نیویورک تایمز ، در یک رای به شدت سیاسی، اتاق تحت رهبری جمهوری خواهان از اظهارات خانم عمر، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا در مورد اسرائیل انتقاد کرد و برای برکناری او از G.O.P (کمیته روابط خارجی کنگره)انتقام گرفت این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که دموکرات ها اکثریت را در کنگره در اختیار داشتند.

نیویورک تایمز روز دوم فوریه نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا که به شدت دچار اختلاف شده بودند، روز پنجشنبه ایلهان عمر، نماینده ایالت مینه سوتا را از کمیته روابط خارجی به دلیل اظهارات گذشته وی درباره اسرائیل که به طور گسترده با عنوان یهودی ستیزانه محکوم شد، برکنار کرد، زیرا جمهوری خواهان برای برآورده کردن خواسته های اعضای جناح راست و مجازات یک دموکرات اقدام کردند.

برکناری خانم عمر تهدیدی بود که کوین مک‌کارتی، فرماندار کالیفرنیا در آن زمان انجام داد تا اگر حزبش اکثریت مجلس را به دست آورد، با حذف دموکرات‌هایی که جمهوری‌خواهان آن‌ها را برای عضویت در کمیته‌ها نامناسب می‌دانستند، تلافی خواهد کرد. او هفته گذشته، آدام بی شیف و اریک سوالول، هر دو اهل کالیفرنیا را به‌طور یک‌جانبه از کمیته منتخب دائمی اطلاعات، که در آن عضویت منصوب می‌شود و بنابراین مشمول رأی‌گیری نیست، حذف کرد.

کدخبر: 866950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟