انتشار تصاویر آزمایشات "پیروز" برای اولین مرتبه/ افشاگری کارشناسان در مورد علت اصلی تلف شدن پیروز + اسناد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تصاویر منتشر شده از آزمایشات و رادیولوژی پیروز حکایت از مشکلات ژنتیکی دارد که مربوط به والدین او است و وجود رابطه خونی بین والدین پیروز را قوت می دهد.این اسناد نظریه درون آمیزی شدید در بین خرده جمعیت های یوزپلنگ آسیایی را در ایران قوت می بخشد.

همچنین عدم انتشار اطلاعات ژنتیکی یوز های تلف شده در ایران در مجلات معتبر علمی در دنیا که کاری مرسوم در محافل علمی محسوب می شود این نظریه را قوت می بخشد که سازمان محیط زیست ایران از وارد شدن گونه یوز ایران در گرداب انقراض اطلاع دقیق دارد و آن را از افکار عمومی دور نگه داشته است.

آزمایشات پیروز

به گزارش خبرنگار رکنا، این عارضه  از والد هایی که رابطه خویشاوندی نزدیکی داشتند در زادگان آنها بسیار دیده میشود و بیشتر هم در موارد جفت گیری دختر یا پدر و مادر یا پسر حتی در نسل اول مشاهده می‌شود، که نشانه واضحی از کاهش تنوع ژنی و هم خونی در نتیجه درون آمیزی است.

یعنی ژن های مغلوب در برخی توله ها بروز پیدا می کند و در حالیکه تمام توله ها شرایط تغذیه ای مناسبی هم شاید داشته باشند این عارضه باعث می شود هیچ وقت زنده نمانند و بلا استثنا قبل ۱۲ ماهگی تلف می شدند.

در تمام عکس های پیروز از بدو تولد عارضه "والگوس قدامی" مشاهده می‌شود، که اگر شرایط تغذیه ای دخیل نباشد نشانه قرابت ژنتیکی فیروز و ایران و کاهش تنوع ژنی خواهد بود.

حتی اگر نارسایی کلیه پیروز را تلف نمی‌کرد، استفاده از کیس دارای نقیصه ژنتیکی برای ادامه  طرح احیا کاری بسیار غیر علمی و عبث محسوب می‌شود.

بعد از انتشار این اسناد این سوال در بین اذهان عمومی مطرح می شود که چرا سازمان محیط زیست از ارایه اطلاعات دقیق و علمی در خصوص پیروز به صورت خاص و گونه یوزپلنگ آسیایی به صورت عام امتناع می ورزد؟

کدخبر: 874180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟