یک زن راننده تاکسی خطاب به زاکانی: آسفالت خیابان‌های تهران افتضاح است ؛ به دادش برسید! + فیلم
حجم ویدیو: 77.74M | مدت زمان ویدیو: 00:02:35

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زنی است که سه سالی می شود از همسرش جدا شده و در این سالها انتخاب کرده است که راننده تاکسی باشد. شغلی که به گفته خودش درآمد خوبی دارد و می تواند مخارج خودش و دختر نوجوانش را از این طریق تامین کند.

این زن به خبرنگار رکنا می گوید که آسفالت معابر تهران افتضاح است و خیلی عصبانی اش می کند. او هر سه ماه یک بار خودرواش  را برای آچارکشی به تعمیرگاه می برد و هزینه زیادی را روی دستش می گذارد. او می‌افزاید: جلوبندی ماشین من خیلی زود خراب می شود. شما اگر در اتوبان، کوچه و خیابان ها رانندگی کنید متوجه می شوید که آسفالت معابر، افتضاح است!

او از علیرضا زاکانی ، شهردار تهران ، می خواهد که تمام تلاشش را به کار بگیرد تا شهر زیبایی داشته باشیم؛ از داشتن فضای سبز گرفته تا آسفالت مناسب. این راننده تاکسی همچنین می افزاید: می خواهم امکانات شهری برای گسترش حمل و نقل عمومی به کار بسته شود؛ تا شهروندان از سختی های پیدا کردن حتی یک ماشین رنجیده خاطر نشوند و عصبانیت در شهر از فردی به فرد دیگر اشاعه پیدا نکند.

وظایف شهرداری ها برای تامین آسفالتی مناسب برای شهر

در ایران در سال 1286 شمسی نخستین قانون شهرداری به نام بلدیه به تصویب رسید. در سالهای 1328 ، 1309 ، 1308 و در نهایت 1334 اصلاحاتی در این قانون صورت پذیرفت و قانون مدون سال 1334 به عنوان آخرین قانون مورد استناد شهرداریها قرار گرفت. طبق این قانون شهرداری مسئولیت تمامی امور شهری اعم از آموزش، بهداشت، آب، برق  و... را به عهده داشت که به مرور زمان بخشهایی از وظایف مندرج در این قانون از شهرداری منتزع و به نهادهای دیگر واگذار شد؛ اما می توان به وظیفه شهرداری برای ایجاد آسفالتی که شهروندان برای تردد در شهر آرامش و آسایش داشته باشند به موارد زیر اشاره کرد:

- ساختن خیابان ها و آسفالت کردن سواره روها و پیاده روهای معابر و کوچه های عمومی و انهار و جدول های طرفین از سنگ آسفالت و امثال آن به هزینه شهرداری هر محل.

-لکه گیری آسفالت معابر محدوده منطقه و تعمیر و مرمت پل ها، جداول، رفوژها، پیاده رو سازی و دیوارکشی زمین های بایر و تعمیر و نگهداری ابنیه فنی و عمرانی و همچنین تعمیر ساختمان ها و اماکن عام المنفعه واقع در محدوده منطقه.

اداره عمران و شهرسازی منطقه

-اقدام در خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت خیابان ها با توجه به امکانات منطقه و ترجیحاً از طریق پیمانکاری.

-پیگیری برای انجام لکه گیری آسفالت معابر و محوطه اماکنی که نگهداری آنها به عهده منطقه سپرده شده است. با هماهنگی اداره فنی و عمران منطقه.

ناحیه شهرداری

- گزارش نواقص مربوط به عملیات عمرانی از قبیل مرمت دال و جداول و پیاده رو آسفالت معابر و امثالهم به منطقه و پیگیری تا حصول نتیجه نهایی

حال به نظر می رسد علاوه بر اینکه شورای شهر باید به این موضوع ورود کند تا نتیجه ای در شأن مردم پایتخت حاصل شود؛ خود شهردار تهران نیز در همین خیابان ها رانندگی کند تا با واقعیت های تهرانی که خودش شهردارش است، رو به رو شود!

کدخبر: 884361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟