جنجال گزارش گربه شنی و توله هایش ! + فیلم سند رکنا و جوابیه به بی بی سی فارسی !
حجم ویدیو: 41.07M | مدت زمان ویدیو: 00:02:07

به گزارش خبرگزاری رکنا، شبکه بی بی سی فارسی چندی پیش در واکنش به گفتگوی  رکنا با آقای بابک موسوی ، عکاس حیات وحش کشور در مورد پروژه اخیر وی در شمال شرق ایران، در صفحه اینستاگرام خود از قول بابک موسوی نوشت «من نگفتم گربه شنی بچه هایش را به من سپرد».

 رکنا  لازم به توضیح می داند که بابک موسوی در مصاحبه ای که با خبرنگار اجتماعی رکنا داشت به روشنی خاطره ای از سفر چند وقت پیش خود تعریف می کند و با اشاره به اینکه گربه سان ها معمولا چنین اقدامی را انجام نمی دهند ابتدا بیان می کنند گربه شنی توله هایش را برای مدت کوتاهی داخل لانه اش می گذاشت و شکار می کرد و سپس به روشنی اشاره می کند که در این مورد: « گربه شنی بچه هایش را می گذاشت پهلوی من و می رفت شکار ».

لازم به توضیح است که این گفتگو تنها روایت و خاطره ای شنیدنی از بابک موسوی از یکی از سفرهای وی برای عکاسی از گربه شنی بود و هیچ اطلاعات علمی در مورد گربه سانان و به صورت ویژه گونه گربه شنی در این مصاحبه مورد بحث قرار نگرفته است.

این در حالیست که اعتماد وحوش به انسان ها در موارد استثنایی و به صورت متعدد در طبیعت مشاهده شده است و اظهارات آقای موسوی نیز امری به دور از واقعیت نیست. اما پرداخت به دور از ارزش خبری شبکه بی بی سی فارسی از منظری که می تواند مناقشه برانگیز باشد، خبرگزاری رکنا را بر آن داشت تا صدای بخشی از مصاحبه را که در آن اظهارات آقای موسوی در مورد این روایت مطرح شده است، منتشر کند.

لازم به توضیح است خبرگزاری رکنا قصدی برای منتشر کردن صدای مصاحبه نداشت و با احترام به اقدامات ارزشمند آقای بابک موسوی، عکاس ارزنده حیات وحش کشورمان، سعی داشت اقدام متقابل رسانه ای برای تکذیب ادعای وی نداشته باشد اما خبر شتابزده بی بی سی فارسی باعث شد تا خبرگزاری رکنا این حق را برای خود محفوظ بدارد.

مهدی ابراهیمی سردبیر رکنا در پاسخ به این حواشی گفت: ابتدا باید گفت در این سال هایی که خبرنگار بوده ام غیرممکن های زیادی را دیدم که ممکن شده است چه در میان انسان ها و چه در حیات وحش و ... اگر این خاطره زیبا رسانه ای شد تنها دلیلش متفاوت بودن رفتار گربه شنی در برابر انسان بود وگرنه اصلا ارزش خبری نداشت اصولا گفته می شود اگر سگ انسان را گاز بگیرد خبر نیست انسان سگ را گاز بگیرد خبر است ! اینجا هم رفتار عجیب گربه شنی ارزش خبری داشت .

وی ادامه داد: اصولا مصاحبه ها ضبط می شوند و اخباری که در رکنا منتشر می شود با سند و اعتماد به مصاحبه شونده است تا آنجاییکه از بابک موسوی سراغ داریم ایشان بسیار انسانی شریف هستند و این خاطره به استناد مصاحبه با ایشان منتشر شد حالا کارشناس یک رسانه چه انگیزه ای برای تکذیب این مصاحبه داشته است و بر مبنای چه غیرممکن هایی بیان کرده است بماند برای قضاوت مردم !

کدخبر: 886725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟