تا 1405 صبر کنید تا خط 10 متروی تهران راه بیفتد /خط مترویی که تا الان دو مرتبه افتتاح شده اما افتتاح نشده است!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه، شمالی‌ترین خط پیشنهادی برای متروی تهران است که از ایستگاه وردآورد در میانه خط ۵ مترو شروع می شود، از محدوده های شمالی بزرگراه نیایش و صدر به سمت شرق امتداد می‌یابد و ایستگاه انتهایی آن در فلکه سوم تهرانپارس خواهد بود. با این وجود، چنین خط متروی مهمی، تا کنون مشخص نیست که چه سرانجامی پیدا کرده است و شهردار سابق منطقه 22 تهران در این خصوص به رکنا گفته است که تا کنون، سه بار ربان شروع به کار این پروژه بریده شده؛ ولی هنوز، اتفاق خاصی در پیشروی این پروژه رقم نخورده است. در این راستا با مجری خط 10 متروی تهران به گفت و گو نشستیم تا ببینیم چه زمانی مردم غرب و شرق تهران از این خدمت منتفع خواهند شد. 

مهندس محمود یوسفی، مجری خط 10 مترو تهران، در خصوص آخرین جزئیات این طرح به خبرنگار رکنا گفت: تا کنون دو بار ربان شروع به کار این پروژه را بریده اند نه سه بار! این خط مترو، 17 ایستگاه دارد و به لحاظ اجرایی دو ایستگاه این خط مترو در حال کار هستند که یکی از آنها دریاچه است و از تیر ماه شروع به تونل زدن می کنند. ایستگاه اتریش نیز مشغول به کار هستند ضمن اینکه زمین پنج ایستگاه دیگر را نیز تحویل گرفته اند و استارت کار را زده اند.

وی افزود: تا پایان سال دو (تی بی ام) که همان دستگاهی است که برای حفاری تونل ها از آن استفاده می شود، کارشان را شروع می کند و بالای 1500 متر تونل را حفاری خواهند کرد. فاز اول در بخش غربی، 24 کیلومتر است که از ایستگاه میدان کتاب تا مروارید شهر را در بر می گیرد که شامل 5 ایستگاه می شود. بهره برداری اولین فاز، در سال 1405 خواهد بود. همچنین 12 ایستگاه دیگر، به مرور زمان وارد مدار می شوند.

کدخبر: 887257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟