فیلم امدادرسانی بی نظیر تیم پزشکی بیمارستان سینا به یک جوان 22 ساله
حجم ویدیو: 6.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دکتر حسین کرمانپور  فیلم دیدنی و بی نظیری از امداد رسانی تیم پزشکی و پرستاران بیمارستان سینا در تهران را منتشر کرد که ثانیه به ثانیه آن نمایی از زیبایی های کمک و انسانیت وجودی تیم پزشکی در کمک‌رسانی است.

دکتر حسین کرمانپور با انتشار این فیلم در صفحه اینستاگرام خود اینگونه نوشت : از سال ۱۳۸۵ تقریباً همیشه در اورژانس بوده‌ام اما صحنه دیروز فعالیت حرفه‌ای و متعهدانه همکارانم در اورژانس بیمارستان سینا، ساعتی میخکوبم کرد.

حتی اولش آنقدر محو تلاش بی چشمداشت  اساتید جراح، طب اورژانس، دستیاران، اینترن‌ها، پرستاران، کمک‌بهیاران و حتی خدمه بودم که فراموش کردم بخش اول دوندگی‌ها را به تصویر بکشم.

بیمار جوان بیست و دو ساله تبعه افغانستان، از بلندی هشت طبقه سقوط کرده و روی نرده‌های بین مسیر هم یک بار ضربه دیده‌است( خراش روی شکم) .

ضربه آنقدر شدید است که عروق و ارگان‌های داخلی به شدت دچار پارکی شدند. ناچاراً برای آنکه شانس اندک زنده‌ماندن گرفته نشود، همکاران مجبور به گشودن اورژانسی قفسه سینه ( توراکوتومی_اورژانس) بستن رگ پاره شده و ماساژ مستقیم قلب می‌شوند.

وی در ادامه نوشت : ببینید قلب نسبت به بدن چه اندازه کوچک اما کارکرد بزرگی دارد.علی ایحال، اگر این جوان بی‌نوا، حین کار کمربند ایمنی بسته بود الان بین ما بود.تاکید می‌کنم اگر هرگونه قرص مسکن و شربت‌های خواب‌آور خوردید روی بلندی نروید. در این مواقع فاصله سنجی منطقی مغز دچار نقصان شده، می‌خواهید میله‌ای را بگیرید اما هوا را می‌گیرید و سقوط می‌کنید.

بیمار ما بین زمین و آسمان، دومی را برگزید.

 

کدخبر: 892092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟