بنیاد شهید: مردم بادکنک فروش از نظر ما جانباز نیست

جانباز بودن بادکنک فروش شیمیایی صحت ندارد

ماجرا چه بود؟

به گزارش رکنا، روز بیستم اردیبهشت ماه، پایگاه خبری رکنا، گزارش تصویری از وضعیت زندگی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با نام"از جنگ در شلمچه تا بادکنک فروشی در تهران / روایت جانباز شیمیایی که بی مهری های زیادی دیده است" کرد. قصد رسانه از انتشار این خبر این بود که کمکی به این رزمنده جنگ در گرفتن مجوز بادکنک فروشی از شهرداری تهران شود. زیرا طبق گفته این رزمنده، به نام مصطفی مرادی وی تا چند وقت پیش در زمین بازی کودکان واقع در پارک آزادگان، بادکنک فروشی می کرد ولی بعد از مدتی به او گفته شد از پارک خارج شود. او برای فروش بادکنک سر کوچه محل زندگیشان را انتخاب کرد اما باز به او تاکید شده است این محل را نیز ترک کند و به محل دورتری بود. به دلیل شرایط جسمی این رزمنده عزیز ، امکان تردد به فاصله دور برایش سخت بود. با پایگاه خبری رکنا تماس گرفت. تیم خبری برای تهیه گزارش به محل زندگی او رفتند. در میان دقایق گفت و گو مشخص شد که ایشان در زمان جنگ شیمیایی شده است اما از دسته جانبازانی است که چندین سال بعد علائم جانبازی، نشانه های خود را نشان داده است. مدارک پزشکی وی موجود است. برای دریافت کارت جانبازی به سپاه اراک نیز مراجعه کرده است . زمان کمیسیون پزشکی ایشان مهرماه سال گذشته تعیین شده بود که  متاسفانه در همان روز تعیین جلسه کمیسیون، در بیمارستان بستری بود و تا حد قطع پا بخاطر ابتلا به بیماری قند هم رفته و نتوانست در جلسه کمیسیون پزشکی شرکت کند.

جلسه بعدی کمیسیون برای پاییز امسال تعیین شده است. وقتی این رزمنده جنگ از شرایط شیمیایی شدن خود به خبرنگار می گفت، خبرنگار با توجه به شرایط جسمی از مصطفی مرادی سوال کرد که آیا بنیاد شهید در این مدت کمکی به شما کرده است و جواب ایشان خیر بود.

محوریت گزارش نه بنیاد شهید بود و نه درخواستی مصطفی مرادی از بنیاد شهید در این مقطع زمانی داشت. اما با انتشار این گزارش، بنیاد شهید واکنش نشان داد و با ارسال جوابیه تاکید کرد که مصطفی مرادی از نظر بنیاد شهید جانباز نیست زیرا هنوز در جلسه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید حضور نیافته و  جانباز بودن وی از سوی پزشکان بنیاد شهید مورد  تایید قرار نگرفته است  و بدین ترتیب، بنیاد هم نباید به ایشان خدمات ارائه می داد.

البته باز تاکید می شود که مصطفی مرادی به هیچ عنوان در این گزارش تقاضایی از بنیاد شهید نداشت. تنها از شهرداری تهران درخواست بتواند در پارک آزادگان بادکنک فروشی کند تا تامین معاش خود و خانواده اش باشد.

پایگاه خبری رکنا طبق قانون مطبوعات جوابیه بنیاد شهید را منتشر می کند. مدارک پزشکی مصطفی مرادی که پزشکان دیگری جز پزشکی مورد تایید بنیاد شهید، شیمیایی شدن ایشان را اعلام کرده اند در اختیار رسانه رکنا قرار دارد. مدارک حضور ایشان در جنگ نیز موجود است.

کدخبر: 893686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟