بیمارستان شهدای تجریش بدون تامین 2000 پارکینگ افتتاح شد / نوذرپور: اگر پارکینگ بیمارستان تامین نشود باید تخریب شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پروژه ساخت ساختمان جدید بیمارستان شهدای تجریش از سال ۹۰ استارت و سال ۱۴۰۰ همزمان با پایان دولت روحانی بیش از ۸۸ درصد پیشرفت و اکثر بخش های آن آماده بهره برداری بود که بدلیل کسری ۲۰۰۰ واحد پارکینگ افتتاح آن متوقف شد. حال دیروز هم این ساختمان بدون رفع  کسری پارکینگ افتتاح شد.

علی نوذرپور شهردار سابق منطقه 22 تهران در گفت وگو با رکنا با تاکید بر اینکه دو متهم اصلی این پرونده دارد گفت: شهرداری متهم ردیف اول است و وزارت بهداشت متهم ردیف دوم این تخلف بزرگ هستند.

شهردار سابق منطقه 22 ادامه داد: در پروانه ساختمانی، این موضوع ذکر شده است که تعداد پارکینگ و محل تامینش ذکر شده است. اگر این مهم تامین نشده باشد، یعنی طبقاتی که برای پارکینگ بوده اند، برای استفاده ای دیگر تغییر کاربری داده شده اند. اگر اینگونه باشد و وزارت بهداشت آن را اجرا نکرده باشد دچار تخلف ساختمانی شده است و به محض اینکه تخلف احراز شد شهرداری باید پرونده تشکیل دهد و ظرف دو هفته لایحه اش را تنظیم و به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهد. دو هفته هم برای ادای لایحه دفاع وقت داده می شود و در کمیسیون بررسی می شود و رای صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه رای کمیسیون خارج از این سه حالت نیست، گفت: در وهله اول، اگر بنا بوده پارکینگی وجود داشته باشد، رای به تخریب و تامین پارکینگ داده می شود. اگر نه، بیمارستان ملزم می شود تا پارکینگ را در ساختمان ایجاد کند، اگر امکان تامین در خود مجموعه نبود، باید تا شعاع 250 متری این پارکینگ ها تامین شود و اگر این هم نشد باید جریمه سنگین اعمال شود.

دهن کجی شهرداری تهران به شورای شهر!

گفتنی است سید احمد علوی در یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار است بیمارستان شهدای تجریش در روز عید غدیر افتتاح شود، گفت: این بیمارستان دو هزار واحد کسری پارکینگ دارد و قرار بود روزی که بیمارستان ساخته می‌شد، ساختمان سابق به پارکینگ تبدیل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت با تغییر کاربری ساختمان سابق موافق نبوده و هر دو ساختمان را با کاربری درمانی می خواسته است، گفت: سوال من این است که از شنبه خیابان تجریش که پیش از این نیز قفل بود، با مراجعه مردم و کادر درمانی به بیمارستان چه تکلیفی خواهد داشت.

کدخبر: 907228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟