نبود کارگر شهرداری زن در ایران؛ مساله‌ای جالب توجه برای دیگر کشورها

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: با وجود اشتراکات بسیار، افتراقاتی نیز در بحث زن و خانواده میان ایران و ازبکستان قابل توجه بود، خصوصاً در مسئله اشتغال زنان که برخی متأثر از تسلط سالیان متمادی حکومت شوروی بر این کشور است.

وی افزود: مثلاً یکی از نمایندگان مجلس که در جریان نشست زنان تاثیرگذار به ایران آمده بود اظهار می‌کرد که از مسائلی که در ایران برایم جالب توجه بود این بود که در خیابان‌های تهران در میان کارگران شهرداری هیچ خانمی را نمی‌دیدم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در توییت دیگری ادامه داد: وقتی علت را پرسیدم گفتند در اینجا مشاغل سخت و اموری که ممکن است زنان را در معرض آسیب و آزار قرار دهد به زنان واگذار نمی‌شود. این دقیقاً امری بود که موجب تعجب ما در خیابان‌های تاشکند بود که چرا این تعداد زیاد خانم در بحث نظافت شهر مشغول هستند.

خزعلی اظهار کرد: البته این مساله اختصاص به آنجا ندارد، سال گذشته نیز در دیدار با وزیر امور اجتماعی فنلاند هم ایشان اظهار می‌کرد که هنوز نتوانسته این امر را مدیریت کند و اینگونه مشاغل به دلیل دستمزد پایین اکثراً به زنان اختصاص می‌یابد. به یاد آوردم که در یکی از سفرهای استانی ریاست محترم جمهور دستور دادند شرایط زنان در مسائل شغلی به صورت ویژه رعایت شود و کسانی که دارای فرزند هستند از شیفت شبانه معاف شوند.

کدخبر: 908012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟