تصفیه خانه فاضلاب شهرک مهدی آستارا، هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، عنایت رضایی پور اعتبارات حوزه آب و فاضلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در سال ۱۴۰۱ را ۲۴۵ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: ۱۱۷ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به سفر ریاست جمهوری به استان گیلان است که از این اعتبار ۶۰ میلیارد تومان تاکنون محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بسیار مهم در زمینه تصفیه آب و فاضلاب شهر آستارا، پکیج تصفیه خانه فاضلاب شهرک مهدی آستارا بود، افزود: این پروژه در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضایی پور ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه مهم تصفیه خانه فاضلاب شهرک مهدی آستارا، مشکل ۶۴۰۰ خانوار شهر آستارا مرتفع خواهد شد.

وی ظرفیت این پکیج فاضلاب را ۱۰۰۰ مترمکعب اعلام و بر لزوم سرعت‌بخشی به وارد مدار کردن تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک مهدی آستارا که دارای تراکم جمعیت بالایی است، تاکید کرد.

 شهرستان گردشگرپذیر بندر مرزی آستارا با حدود ۹۶ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده است و از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی ناشی از آن رنج می برد.

کدخبر: 909080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟