عزم جدی جهت مقابله با حرکت سینوسی بساط‌گستران تجریش

به گزارش رکنا بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران ، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه اعلام کرد: طی روزهای اخیر با اهتمام و حرکت ضربتی انجام شده با حضور دادستانی، شهرداری منطقه یک، عوامل انتظامی و... محور خیابان شهرداری، دور میدان تجریش تا باغ فردوس به صورت کامل از حضور دستفروشان و بساط گستران پاکسازی و سد معبرهای صنفی از جمله نیمکت، قفسه‌ها و... نیز جمع‌آوری شد.

شهردار منطقه یک به شناسایی انبار دستفروشان اشاره کرد و گفت:ضمن رفع سد معبر در محور مذکور نسبت به شناسایی انبار دپو و مخفیگاه اجناس و لوازم‌ دستفروشان ثابت اقدام و کلیه اجناس آنها ضمن صورتجلسه به محل نگهداری این اجناس منتقل شد.

صباغ تصریح کرد: میدان تجریش و خیابان شهرداری از جمله نقاط جذاب برای بساط‌گستری است و طی 4تا 5سال گذشته این معبر به‌ طور کامل در تصرف و قرق بساط‌گستران بود و طرح ساماندهی باهدف نظم‌بخشی به این محور در حال اجراست و فضاهای مناسبی در ضلع شمال و جنوب میدان تجریش جانمایی شده‌ است و تا پایان مرداد دستفروشان می‌توانند در آنها مستقر ‌شوند. 

وی افزود: در حال حاضر دستفروشان واقعی و کسانی که از این راه امرار معاش می‌کنند و مایل به حضور در غرفه ها و مکان در نظر گرفته شده برای آنها هستند می‌توانند به کیوسک ساماندهی در ابتدای کوچه حدادی مراجعه و ثبت نام کنند تا تعداد آنها مشخص و سپس مکان مورد نظر تعیین و غرفه‌بندی شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به حرکت سینوسی دستفروشان و اقدام جدی در جهت مقابله با حضور مجدد آنها گفت: شب عید امسال طی اقدام جهادی این معبر کامل پاکسازی شد و بازخوردهای بسیار خوب و مثبتی از کسبه، اهالی و دیگر شهروندان داشتیم؛ ولی متاسفانه بار دیگر بساط گستران اقدام به سد معبر کردند که اینبار با حضور جدی و همه جانبه دادستانی، کلانتری، حوزه‌های ترافیک، امور شهری، شهربان و... این معبر مجدد پاکسازی شد.

وی افزود: نیروهای معبربان و شهربان در دو شیفت از ۹ صبح تا ۱۱ شب در این محدوده حضور دارند و طی شب‌های اخیر چندین بار با حضور محمد حسین جعفری - معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه یک الهیه، سرهنگ محمد باقر قدم زاده سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت و معاونان، مدیران و عوامل اجرایی این معبر رصد و کنترل شده است و شهرداری از شهروندان و کسبه نیز درخواست دارد هر موردی مربوط به بساط گستری و دپو و انبار آنها را مشاهده کردند با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا سریع نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام شود.

صباغ تاکید کرد: دستفروشان وقتی مطمئن شوندکه اینبار جلوگیری‌ها مستمر و پیگیرانه انجام می‌شود و محلی نیز برای فعالیت آنها در نظر گرفته شده، دیگر امرار معاش خود را با دلواپسی از جمع شدن و مشکلات پیش رو در معابر ممنوعه انجام نمی‌دهند.

کدخبر: 911217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟