هواشناسی برای این استان ها هشدار نارنجی صادر کرد / مردم این مناطق منتظر باران باشند

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در سواحل دریای خزر و شمال اردبیل نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات هرمزگان رگبار پراکنده و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار،‌ رعد و برق همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد.

رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد و در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و شمال خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در جنوب شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان و شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل رگبار پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

طی ۳ روز آینده در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز سرعت وزش باد افزایش یافته که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است. در همین مدت انتقال گردوخاک از سوی کشور عراق به نوار مرزی استان‌های غربی و جنوب غربی انتظار می‌رود.

روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد. توده هوای گرم طی ۵ روز آینده در سایر مناطق کشور استقرار یافته و تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش‌بینی نمی‌شود.

دریای خزر امروز و فردا، تنگه هرمز از سه‌شنبه تا پنجشنبه و شرق دریای عمان نیز طی ۵ روز آینده مواج است.

کدخبر: 912530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟