مدیریت بحران تهران اقدامات علمی، اجرایی و برنامه‌ریزی بسیار خوبی داشته است

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سید محمد آقامیری در ادامه خاطرنشان کرد: ما امروز برای پیگیری موضوعاتی چون زلزله ، سیل و فرونشست به اینجا آمدیم تا برنامه‌ریزی و کارهایی که در سازمان مدیریت بحران شهر تهران انجام شده را ببینیم و این اقدامات را از منظر علمی مقایسه‌ و بررسی کنیم. 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله در کمیته عمران شورای شهر و  برگزاری اولین نشست مشترک این کارگروه با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران و اساتید مهندسی زلزله از 7 دانشگاه کشور ، گفت: در این جلسه موضوع تاب‌آوری تهران در برابر زلزله بالای 7 ریشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: به دنبال برگزاری این جلسه تصمیم گرفتیم با حضور در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن آشنایی با اقدامات انجام گرفته، از نتایج بررسی‌ها و یافته‌ها علمی اطلاعات کامل بگیریم تا در جلسات بعدی کارگروه این اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد و در صورت ضرورت برای ارتقای آن تلاش کنیم.یعنی بتوانیم با استفاده از توانمندی استادان دانشگاه از لحاظ علمی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود را ارتقا دهیم و هم‌افزایی خوبی با سازمان مدیریت بحران تهران داشته باشیم. 

بنابراین گزارش ، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عضو شورای شهر تهران و معاونان مدیران سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، دکتر علی نصیری رئیس سازمان با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان ، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی 15 گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، شرح وظایف آنها، مصوبات احصا شده و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

دکتر نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران ، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از فعالیت تیم‌های ارزیابی ایمنی در سطح تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران ، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، معاونان سازمان نیز گزارش‌هایی از اقدامات تخصصی خود در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی، پدافند غیر عامل و موضوعات مربوط به HSE   ارائه دادند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن بازدید از مرکز EOC  سازمان با سامانه‌های مورد استفاده در این مرکز و نحوه فعالیت این سامانه‌ها آشنا شد.

کدخبر: 913001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟