زاکانی فرونشست در اتوبان بابایی را هم تایید کرد

به گزارش رکنا به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز- چهارشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امسال مکانیزم جمع آوری پسماند تغییر می کند، اظهار کرد: ما ۶۳ پیمانکار داریم که تعدادی برای پسماند تر و تعدادی برای پسماند خشک است.


وی با اشاره به وجود هشت پهنه جمع‌آوری پسماند در پایتخت، خاطرنشان کرد: امسال با هوشمندسازی پنج ویژگی را شامل کاهش تولید زباله، تفکیک در مبدأ، انتقال ایمن و درست، بازیافت حداکثری و امحاء زیست پذیر را دنبال می‌کنیم و مدل‌هایی برای آن طراحی شده که امسال عملیاتی خواهد شد.

زاکانی همچنین با بیان اینکه معابر تهران ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت دارد، یادآور شد: سالانه برای ترمیم ۱۰ درصد از این معابر به ۱۱۰ میلیون تن آسفالت نیاز است.

شهردار پایتخت ادامه داد: میانگین توزیع آسفالت در سالهای قبل ۶۶۰ هزار تن بوده اما سال قبل بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شده و امسال بیش از ۱.۵ میلیون تن با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و نهضت جدی آسفالت شکل گرفته است.

در ادامه زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان اعلام کرد: بزرگراه‌های ما چنین معضلاتی را دارند و در بزرگراه شهید بابایی نیز اتفاق افتاده اما به دلیل سرقت نبوده و علت، ترکیدگی لوله بود و فرونشست جدی اتفاق افتاد که بلافاصله اقدام کردیم.

وی اعلام کرد: فرونشست در بزرگراه آزادگان به دلیل سرقت لوله را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم و باید بررسی شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری برنا نیز درباره برنامه شهرداری برای مولدسازی اموال و دارایی‌های شهرداری گفت: از یکسال و ۱۰ ماهی که ما شهرداری هستیم و از ماه‌های اول سه ویژگی برای منابع داریم‌؛ یک بحث فعال سازی و انضباط بخشی به منابع است و بخش دوم مولد سازی و بخش سوم مشارکت است. بخش مولدسازی بخش بزرگی از امکانات ما را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: ناظر به واگذاری‌ها و تسویه غیرنقدی به هیچ وجه بدون مولد سازی این کار را انجام نمی دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مولدسازی یک رویه اصلی برای ما است، تصریح کرد: این رویکرد ماست و ما سه رویکرد داریم و وقتی به موردی می رسیم می بینیم که چگونه مولدش کنیم تا بهتر استفاده کنیم.

زاکانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر درباره وضعیت حمل و نقل و خدمت رسانی به عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: وضعیت خدمت‌رسانی متروی تهران در شب‌های پیش‌رو همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی توسعه پیدا خواهد کرد.
کدخبر: 913561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟