اعلام شرایط ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح / چه افرادی نباید ثبت نام کنند؟

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به اربعین حسینی ، شمار زیادی از عاشقان حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) خود را برای عزیمت به عراق و شرکت در راهپیمایی باشکوه اربعین آماده می‌کنند.

این گردهمایی بزرگترین راهپیمایی جهان محسوب می‌شود و میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان، از آمریکا گرفته تا ایران، به‌عشق سالار شهیدان، امیرالمؤمنین و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) راهی عراق می‌شوند اما برای ساماندهی و پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل‌ونقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین، ثبت‌نام در سامانه «سماح» ضروری است، انجام این امر شرایطی دارد که در متن این خبر تشریح شده است:

داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ اعزام برای ثبت نام زائران الزامی است بنابراین در صورت لزوم باید نسبت به دریافت گذرنامه جدید اقدام شود.

ثبت دقیق شماره تلفن همراه هر یک از زائرین در اطلاع‌رسانی‌های مهم و ضروری، امور گمشدگان و ارتباط هم‌گروهی‌ها در پیاده روی اربعین ، بسیار حائز اهمیت است بنابراین توسط زائران باید هنگام ثبت‌نام به این موضوع دقت لازم صورت پذیرد.

زائرانی که قصد عزیمت به‌صورت گروهی را دارند حتماً به‌صورت گروهی ثبت‌نام کنند؛ در این صورت باید یک نفر به‌عنوان سرگروه معرفی شود. ثبت‌نام گروهی در اطلاع‌رسانی هم‌گروهی‌ها، امور گمشدگان و... بسیار مؤثر خواهد بود.

با عنایت به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به‌منظور امکان بهره‌مندی سایر زائرین از این فرصت ارزشمند، بهتر است زائرین برنامه برگشت خود را حداکثر طی یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

زائران لازم است از شرایط و تعهدات بیمه اربعین آگاهی کامل حاصل کنند.

دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی و آموزش‌ها را مطالعه کنند و مورد توجه جدی قرار دهند.

پس از اتمام ثبت‌نام، کارت شناسایی چاپ شود و در طول سفر همراه زائرین به‌خصوص افراد مسن و کودکان باشد همچنین بارکد (QRcode) تولیدشده نیز به‌تعداد نیاز چاپ و به وسایل همراه چسبانده شود. کارت شناسایی همراه زائرین و بارکد الصاق‌شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه‌گشا خواهد بود.

طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه ستاد مرکزی اربعین و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین، بیماران ذیل از تشرف به عتبات در این ایام منع شده‌اند و تأکید می‌شود از ثبت‌نام خودداری کنند:

ـ بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام.

ـ بیماران دیابتی که مشکل کلیوی دارند.

ـ بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته.

ـ بیماران دارای عوارض و علایم قلبی و عروقی.

ـ بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای 250 و بالاتر دارند.

ـ بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند.

ـ بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند.

ـ بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل‌نشده.

ـ افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر می‌باشند (بالاخص بیماریهای تنفسی، گوارشی و پوستی).

ـ افرادی که دارای بیماری حاد تب‌دار هستند تا حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب‌بر، بالاخص بیماری‌های تنفسی و گوارشی و پوستی با انجام معاینه مجدد.

افراد ذیل نیز حتی‌الامکان از ثبت‌نام و تشرف به زیارت اربعین خودداری کنند:

ـ زنان باردار.

ـ سالمندان بالای 65 سال.

ـ افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای صعب‌العلاج.

ـ افراد دارای فشارخون بالای کنترل‌نشده.

ـ افراد مبتلا به دیابت کنترل‌نشده.

ـ افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از 40.

ـ افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی.

ـ افرادی که در حال طی دوران درمان شیمی درمانی هستند.

با توجه به اینکه برنامه‌ریزی خادمین ستاد مرکزی اربعین براساس اطلاعات ثبت‌شده متقاضیان در سامانه ثبت‌نام اعم از: مرز خروجی، تاریخ خروج از مرز و سایر اطلاعات ثبت‌شده است، زائران باید ضمن دقت در ثبت اطلاعات، براساس همان اطلاعات ثبتی برنامه‌ریزی و اقدام کنند  تا با مشکلی مواجه نشوند.

ضمناً با توجه به تعیین ظرفیت روزانه برای خروج از هر یک از مرزهای زمینی، در صورت تکمیل شدن ظرفیت هر یک از روزها، متقاضیان باید نسبت به انتخاب تاریخ و یا مرز خروجی دیگری اقدام کنند.

تکمیل فرایند ثبت‌نام منوط به مشاهده عبارت "زائر گرامی، ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد." است.

کدخبر: 913698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟