تحویل ندادن خودرو به مادران در طرح جوانی جمعیت!/کاش حداقل نیمی از قوانین حمایتی زنان اجرایی می شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، شرکت ایران خودرو از اسفندماه 1400، طرح فروش محصولاتش را برای مادران آغاز کرد. که از مهم ترین شروط ثبت نام، دارا بودن 2 فرزند یا بیشتر مادر و دیگری تاریخ تولد فرزند دوم (یا مابعد) مادران، بعد از 24 آبان 1400 است.

حال، یک مادر، که آخرین سری ثبت نام قرعه کشی در سال 1401 ایران خودرو شرکت کرده است، در تماس تلفنی با رکنا در این خصوص می گوید: بعد از چندین بار ثبت نام، قرعه به نامم در آمد. من از این اتفاق بسیار خوشحال بودم و فکر می کردم که زندگی قرار است با یک خودروی جدید زندگی مان تغییر کند. خودروی ثبت نامی ما، سورن پلاس بود. تصور می کردیم با دریافت خودرو و فروش آن، یک ماشین مدل پایین تر بخریم و با مابقی پول، قرض هایمان را پس بدهیم و همسرم هم با ماشین مدل پایین تری که خریده ایم در اسنپ کار کند. کار کردن او در یک جا، کفاف زندگی ما را نمی دهد.

او می گوید: من و همسرم با قرض کردن و استفاده از پس اندازهایمان، حدود 281 میلیون جور کردیم. موعد تحویل خودرو سه ماهه بود. من از خیلی ها شنیده بودم که ایران خودرو، خیلی زودتر از موعد سه ماه این خودروها را تحویل می دهد، خوشحال و خرسند بودیم که می توانیم تغییری در زندگیمان ایجاد کنیم.

این زن در ادامه با اشاره به اینکه بعد از گذشت سه ماه، در تاریخ 16 اردیبهشت، 1402 زمان قرارداد به اتمام می رسید و قرار بود ما ماشین را تحویل بگیریم، گفت: من با 096440 تماس گرفتم تا ثبت شکایت کنم. به من گفتند که تا آخر اردیبهشت صبر کنم تا خودرو را تحویل بگیرم. باز هم نتیجه ای نگرفتم، برای همین، مجددا تماس گرفتم و گفتند تا اواسط خرداد صبر کنم و بعد در صورتی که این خودرو (سورن پلاس) در صورتی که تولید وجود داشته باشد؛ اوایل تیر تحویل می شود.

او می گوید: اوایل تیر که باز هم خبری از تحویل خودرو نبود، تماس گرفتم و گفتند اواخر تیرماه این اتفاق می افتد. وقتی تیرماه تمام شد، باز هم من تماس گرفتم و پیگیر این موضوع بودم. به من گفتند تا آخر مرداد باید صبر کنم. به من توضیح داده شد که تولید این خودرو کم بوده و به احتمال زیاد تا آن موقع موجود می شود.

این مادر می افزاید: ما زیر فشار قرض هستیم. من و همسرم بسیار ناراحت هستیم و حتی نمی دانم چه کسی قرار است صدای من به عنوان یک مادر را بشنود.

قرارداد ۱

قرارداد

کاش حداقل نیمی از قوانین حمایتی زنان اجرایی می شد !

انسیه خزعلی ، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیش تر گفته بود: قوانین حمایتی بسیاری در حوزه زنان وجود دارد؛ اما متاسفانه اجرایی نمی‌شوند. اگر ما بتوانیم نیمی از این قوانین را اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلات زنان حل خواهد شد.

از عدم اجرایی شدن حق مربوط به مرخصی زنان باردار گرفته تا مرخصی زایمان ؛ از تصویب نشدن لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت تا مشکلات اقتصادی و... همگی موانعی هستند که در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، مانع از جوانی جمعیت است.

کدخبر: 914229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟