مردم طاقتشان طاق شده/ گوشت کیلویی 500 هزار تومان،یعنی مشکلات رفع نشده/ نقد به جلسه رئیسی با بعضی سرمایه گذاران!

فاطمه مقصودی، دبیر کمیسیون امور داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص اینکه اولویت های مجلس برای حل مسائل و مشکلات مردم چه مواردی هستند، تصریح کرد: مجلس به هر مساله ای که ورود پیدا می کند متهم می شود به اینکه کار مهمتری وجود داشت و شما به این مساله ورود پیدا کردید.

وی افزود: محتوای نطق ها و تذکرات نمایندگان مجلس مبین این مساله است که مجلس به تمامی مسائل و مشکلات اقتصادی ورود کرده است و در خصوص مسائلی مانند کشاورزی، مسکن، اشتغال، خودرو، واردات اقدامات مهمی در چند سال گذشته داشته است.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه تاکید کرد: نمایندگان مردم از واقعیت های امروز جامعه بی خبر نیستند و به صورت دغدغه مندانه و فعال به تمامی حوزه ها ورود می کنند و مطرح شدن یک بحث در مجلس و پرداختن به آن نمی تواند دلیلی بر عدم توجه به مسائل و مشکلات دیگر باشد.

هنجارهای جامعه از جمله حجاب برای اهمیت ویژه ای دارد

مقصودی اضافه کرد: هنجارهای جامعه از جمله حجاب برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما این مساله مانعی برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی نیست و پرداختن به یکی از این مسائل نمی تواند باعث شود تا از مساله دیگر غافل شویم.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برنامه های دولت را در برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی کافی نمی دانم هرچند برنامه هایی وجود داشت و دولت هم رویکردهایی برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی داشت اما ما امروز این را حس نکردیم.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور یادآور شد: وقتی گوشت کیلویی 500 هزار تومان و مرغ بیش از 100 هزار تومان است یعنی بسیاری از مشکلات همچنان رفع نشده است و خیلی از مردم برای خرید این کالاها مشکل دارند.

مقصودی تصریح کرد: دو سال پیش زمانیکه دولت سعی در قانع کردن نمایندگان مجلس برای حذف ارز ترجیحی داشت به وضوح تصریح می کرد که بعد از حذف این مساله برای کالاهای اساسی کالابرگ داده خواهد شد و بعد از حذف ارز ترجیحی هیچگاه این مساله پیگیری نشد و اکنون مردم برای تامین کالاهای اساسی زندگی با مشکل روبه رو هستند.

حذف ارز ترجیحی فقط مردم را با مشکل رو به رو کرد

وی گفت: در حقیقت حذف ارز ترجیحی به دلیل قولی که برای ارایه کالا برگ داده شده بود رای آورد وگرنه عمده نمایندگان مخالف حذف ارز ترجیحی بودند و بهانه اصلی این بود که باید با رانت خواران مبارزه کنیم در حالیکه با حذف ارز ترجیحی همه مردم با مشکل روبه رو می شدند.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور بیان داشت: یکی از اصلی ترین تاثیرات حذف ارز ترجیحی ایجاد تورم بالا و نارضایتی در بین مردم است که در عمل همگی آن را مشاهده می کنیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم طاقتشان طاق شده است و ما که در دل مردم هستیم می بینیم که صدای مردم بلند شده است و همه می پرسند که چرا دولت و مجلس اقدام موثری برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی انجام نمی دهد.

ضعف دولت در حل مشکلات اقتصادی ما را در برابر مردم قرار داده است

مقصودی تاکید کرد: متاسفانه ضعف عملکرد دولت در حوزه اقتصادی ما را در برابر مردم قرار داده است و ما نیز پاسخی برای سوالات مردم در حوزه اقتصادی نداریم ما در مجلس یازدهم در مورد خودرو تابو شکنی کردیم و جلوی رانت ایستادیم  همچنین اقدامات موثری در خصوص مسکن نیز انجام دادیم و اینکه مشکلات اقتصادی کشور را به صورت کلی به عملکرد مجلس نسبت می دهند نادرست است.

وی عنوان کرد: رضایتمندی مردم اولویت اصلی ما است اما برای حل مشکلات اقتصادی و رسیدن به یک شرایط پایدار نمی توان زمانی مشخص کرد و این در ما بارها در مجلس از دولت خواستیم که برای حل مشکلات اقتصادی با مجلس در ارتباط باشد در صورتیکه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

جلسه رئیسی با چند سرمایه گذار

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از برخورد سلیقه ای در تیم اقتصادی دولت، گفت: چند روز پیش آقای رییس جمهور با تیم اقتصادی و وزاری اقتصادی خود جلسه گذاشته و در این جلسه به صورت موردی چند نفر از سرمایه گذاران را به این جلسه دعوت کردند و مشکلات آنها را رفع کردند.

مقصودی با انتقاد از این رفتار بیان کرد: اینکه نمی شود هر سرمایه گذار به صورت خاص به جلسات اقتصادی دعوت شود و مشکلات آنها رفع شود بلکه ما باید قوانینی داشته باشیم و دستورالعمل هایی را به لحاظ اقتصادی پیش بگیریم که مشکلات تمامی فعالان اقتصادی رفع شود.

وی افزود: نمی توان تمامی فعالان اقتصادی را یک به یک دعوت کرد و مشکلات آنها را حل کرد ما باید تدبیری بیاندیشیم که مشکل همه مردم حل شود ما باید برای 85 میلیون نفر تصمیم بگیریم نه چند نفر.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور گفت: اراده ای از سوی دولت برای حل مساله اقتصادی با کمک مجلس وجود ندارد و این مساله بارها مورد تاکید رییس مجلس نیز بوده است اما تاکنون حرکتی از سوی دولت در این زمینه مشاهده نشده است.

خبرنگار: مسعود لاهوت

کدخبر: 916233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟