طرح سوال از شهردار تهران در خصوص حادثه مرگبار "خلازیر" در دست اعضای شورای شهر

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید جعفر تشکری هاشمی ، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا در خصوص حادثه خلازیر گفت: موضوع پرسش سوال از شهردار تهران برای ما در دو زمینه مطرح است. نخست در خصوص اجرای ماموریت های حوزه آی تی شهرداری تهران و دیگری در ارتباط با حادثه خلازیر و نحوه تخریب ساختمان هاست که پنج نفر در این حادثه جانشان را از دست دادند. اینها موضوعاتی هستند که اگر توضیحات شهرداری تهران برای اعضای شورای شهر کفایت نکند به طرح سوال تبدیل می شود؛ که البته امیدواریم شهرداری تهران اقدام سریع و فوری انجام دهد تا این اتفاق نیفتد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا فرد یا افرادی در ارتباط با این حادثه از شهرداری تهران بازداشت شده اند یا خیر گفت: اطلاعی از بازداشت در این خصوص ندارم و رسیدگی به این مشکل به حوزه قضایی باز می گردد، اگر آنها چنین ضرورتی را احساس کنند این اتفاق می افتد. از نظر حقوقی و قضایی و با توجه به اینکه پنج نفر از هم وطنانمان جانشان را در این حادثه از دست داده اند به خودی خود، یک پرونده قضایی را مفتوح شده و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

تشکری هاشمی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران نیز کارگروهی برای این موضوع در نظر گرفته است که گزارش های این کارگروه علاوه بر اینکه به صحن شورا خواهد رسید، در اختیار مقامات قضایی نیز قرار خواهد گرفت. همچنین قرار بر این شده است که نمایندگانی از دستگاه های متعدد از جمله سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، اساتیدی از دانشگاه امیرکبیر، اعضای کمیسیون های عمران و شهرسازی شورای شهر و... نیز این کارگروه را تشکیل دهند. اعضای این کارگروه در حال تدوین این گزارش هستند و نتیجه این گزارش در اختیار دستگاه های مسئول قرار می گیرد تا چنانچه لازم شد از محتوای آن برای تصمیماتشان استفاده کنند.

کدخبر: 918819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟