۱۴۰۰ ساختمان بزرگ کرج فاقد سیستم مهار آتش است

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مهرداد کیانی روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون هزار و ۴۰۰ سازه بزرگ فاقد سیستم اعلام و مهار آتش در کرج وجود دارد که از این تعداد ۳۲ سازه دارای خطر جدی برای شهر هستند.

وی ادامه داد: ۱۵۰ سازه دارای خطر متوسط برای شهر کرج شناخته شده که تمام این سازه ها توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شناسایی و به مالکان آنها هشدار لازم داده شد.

وی با اشاره به حوادث پیاپی آتش سوزی سازه های بزرگ و چند طبقه طی سال جاری در کرج گفت: این روزها که حوادث و رخدادهای مرتبط با سازه‌های ناایمن و فرسوده کرج رو به افزایش است باید اقدام لازم برای پیشگیری از حوادث را انجام داد.

شهردار کرج اضافه کرد: بیشتر سازه‌های پرخطر از لحاظ موقعیت مکانی حدفاصل بین میدان کرج تا میدان سپاه و عظیمیه قرار دارند و شامل ساختمان‌های بلندمرتبه غیرمسکونی هستند که تردد شهروندان در آن‌ها زیاد است.

کیانی ادامه داد: در خصوص این اماکن، مکاتباتی با مقامات قضایی و شهرداریهای مناطق کرج انجام شده که خوشبختانه در برخی از آنها ایمن سازی آغاز شده است اما بخشی دیگر از مالکان به این موضوع بی توجه هستند که از این شهروندان می‌خواهیم با توجه به ضرورت رعایت حقوق شهروندی و ارتقای ایمنی و سلامت خود و سایر همشهریان هر چه سریعتر نسبت به رفع نقایص موجود اقدام کنند.

شهردار کرج افزود: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با مراجعه به ساختمان ها نکات هشداری را اطلاع رسانی کرده اند اما ایمن‌سازی هرسازه منوط به اقدام مالکان است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود کمیته یا کمیسیون ایمنی با حضور نمایندگانی از دادگستری، استانداری البرز، شهرداری و سایر ادارات مرتبط برای نظارت بر این موضوع در استان البرز تشکیل شود.

کیانی توضیح داد: ناایمنی سازه‌ها دارای مفهوم گسترده‌ای است که از جمله آن می‌توان به رعایت نشدن اصول مهندسی و فقدان سیستم و تجهیزات اعلام و اطفای حریق اشاره کرد که رصد مورد دوم در دایره وظایف سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج قرار دارد و مابقی در حوزه اختیار دستگاه‌های مربوطه است.

کدخبر: 921775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟