فعالیت سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولین در ۷ نقطه تهران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در یکصدوهفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در خصوص سامانه خدمات به جانبازان و معلولان گفت: تشکری هاشمی هفت سوال را مطرح کرده بودند که جدا شدن سامانه معلولان از اتوبوسرانی اتفاق نیفتاده لذا این سوال منتفی است؛ این‌که زیرمجموعه اتوبوسرانی است و بودجه آن در صورت جدا شدن باید به صورت جدا تعیین شود نیز با توجه به این‌که چنین موضوعی وجود نداشته پس این سوال‌ها منتفی است. بهره‌برداری از این سامانه و سوال در مورد ملکیت این سامانه با توجه به این‌که ملکیت برای شهرداری تهران نیست، لذا سوالات در این خصوص نیز منتفی است. پیش از جابه‌جایی نیز تعیین مکان این سامانه انجام شده بود که سوال مربوط به این موضوع نیز منتفی است.

وی ادامه داد: همچنین مجمع فوق‌العاده‌ای که برای شرکت برگزار شده سیر قانونی را طی نکرده لذا سوال در این خصوص نیز منتفی است. از سوی دیگر اگر همه فرمایشات شما را درست در نظر بگیریم موضوع جابه‌جایی را من در فروردین‌ماه مطرح کرده بودم لذا هفت نکته شما نادرست است و انتظار من دقت بیشتر است. ما مطلبی را با قصدی می‌گوییم اما دیگران چیز دیگری می‌شنوند. من خودم جانباز هستم و درک کوچکی از جانبازی دارم باید بدانیم ناظر به چه موضوعاتی صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال جاری بودجه معلولان افزایش داده شده؛ ناظر به این سامانه در گذشته خدماتی ارائه می‌شده که در جهت ارتقاء آن گام برداشته‌ایم. ۴۳۵۰ نفر از معلولان و جانبازان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند در حالی که بیش از ۱۰ هزار جانباز بالای ۵۰ درصد فقط در تهران حضور دارند. سیاست‌گذاری‌ها در گذشته مانع توزیع این امکانات در کل شهر بوده است. این سامانه به صورت روزانه میانگین ۲۵۰ سرویس ارائه می‌کند که ۸۲ ون، ۲۰ اتوبوس و هشت مینی‌بوس دارد.

زاکانی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۰ ون و ۲۰ اتوبوس به سامانه به صورت ملکی اضافه شده است لذا اهتمام ما در حوزه ارائه خدمات به جانبازان و معلولان بیشتر از دوره‌های قبل بوده است. ۷۵ درصد رشد بودجه در این بخش در سال جاری محقق شده است لذا سوال ناظر به انتقال سامانه انجام نشده و اگر ناظر به ملک سوالی مطرح شده ملکی وجود نداشته که نقطه جایگزینی در نظر گرفتیم و هفت سامانه را برای ارائه خدمات به جانبازان و معلولین در سطح شهر تهران در نظر گرفتیم که در هر یک تعدادی از خودروها حضور خواهند داشت تا توزیع خدمات این حوزه به شکل مناسبی انجام شود.

کدخبر: 921788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟