مدارک دانشگاهی وزیر آموزش و پرورش جعلی است ! + توضیح نماینده مجلس به رکنا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خبرهایی دست به دست شده است مبنی بر اینکه  رضا مراد صحرایی ، وزیر آموزش و پرورش ، همزمان با ریاست بر حراست دانشگاه علامه به یکباره از همان دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکتری زبانشناسی دریافت کرد. صحرایی برای جذب هیات علمی در دانشگاه بوعلی همدان اقدام می‌کند اما مدارک و مستندات ایشان غیرواقعی تشخیص داده شده و درخواستش لغو می‌شود ولی چندی بعد به عنوان هیات علمی علامه جذب می‌شوند.

مهرداد ویس کرمی ، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رکنا در این خصوص گفت: من خودم فرد دانشگاهی هستم و فرض را بر دروغ بودن این ادعا می گذارم. چون کسی که بخواهد به دانشگاه برود، باید لیسانس بگیرد. زمانی که بخواهد فوق لیسانس بگیرد، باید دوباره مدرک لیسانسش محرمانه باید تایید شود. زمانی که دکتری می خواهد بگیرد هم باز باید مدرک کارشناسی ارشدش باید صحت سنجی شود. 

وی افزود: زمانی که کسی عضو هیئت علمی می شود، باید تایید تمام مدارک تحصیلی اش را بگیرد. سه مقطع ایشان درس خوانده اند و چهار مقطع هم تا استاد تمامی اش را طی کرده است. تمام این مراحل کسی متوجه نشده است که مدرک آقای صحرایی مشکل دارد؟ این یک ریشخند می شود به کل نظام آموزشی کشور. 

ویس کرمی تاکید کرد: آقای صحرایی هم مدرکش از دانشگاه معتبر است و هم هیات علمی دانشگاه معتبری است که به این آسانی ها مدارک به اینها داده نمی شود. 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا مدارک صحرایی برای جذب در هیات علمی دانشگاه بوعلی غیر واقعی تشخیص داده شده است؟ گفت: یک کارمندی این را تایید نکرده است؛ ولی چرا در دانشگاه بعدی ایشان استخدام شده اند؟ معمولا کسانی که می خواهند عضو هیات علمی شوند چند گزینه را انتخاب می کنند. سه جا را بر اساس اولویت تایید می کند و در یک دانشگاه که برایش مهم تر است این را پیگیری می کند و در یک دانشگاه دیگر که برایش مهم تر است به صورت ویژه تر پیگیری می کند. 

این نماینده مجلس افزود: این خبر یک جو سازی رسانه ای است و اگر کسی می خواهد خلافش را ثابت کند باید مدارکش را نشان دهد که یک نفر در این کشور بدون هیچ مدرکی استاد تمام شده است؛ مگر چقدر می شود از رانت استفاده کرد؟ 

تنها چیزی که در مجلس در بررسی صلاحیت آقای صحرایی را دیدیم، این بود که هیچ خدشه ای به مدارج علمی و قوت علمی ایشان بود. می دانید که کمیسیون آموزش مجلس هم این مهم که مدارک علمی وزرای پیشنهادی تایید می شود یا نه را استعلام می کند.

کدخبر: 925029 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟