برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با طوفان های گردوغبار در تهران / با حضور 40 کشور و 20 نهاد بین المللی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، به گزارش خبرنگار رکنا، علی سلاجقه ظهر امروز در نشست خبری اجلاس بین المللی مقابله با طوفان های گردوغبار در سالن همایش های سازمان محیط زیست تصریح کرد: این اجلاس با هدف همگرایی بین کشورهای همسایه برای جلوگیری از مخاطرات طوفان های گردوغبار در منطقه خاورمیانه برگزار می شود.

وی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد برگزاری این اجلاس را به جمهوری اسلامی داد و در این راستا اقدامات کارشناسی و سیاسی گسترده ای در سطح بین الملل انجام گرفت که وزارت امور خارجه نیز در این راستا کمک های شایانی انجام داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: تاکنون ۴۰ کشور و ۲۰ نهاد بین المللی اعلام آمادگی کردند تا در این اجلاس حضور داشته باشند و ما امیدوارم بیانیه نهایی مفید و گره گشا برای مشکلات ما در منطقه باشد.

نماینده سازمان ملل متحد در این جلسه عنوان کرد: ما از دولت جمهوری اسلامی تشکر می کنیم که در این زمینه پیش قدم شد و باید بپذیریم که ریزگردها و طوفان های گردوغبار محصول دست بشر هستند و ما باید آنها را حل کنیم

وی افزود: کنترل این مخاطره می تواند در توسعه اقتصادی این منطقه موثر باشد و در سال گذشته میلادی نزدیک به ۵ میلیون دلار خسارت اقتصادی از محل مخاطرات ریزگرد و گردوغبار در کشورهای خاورمیانه ایجاد شده است.

استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ایران، تاکید کرد: در این اجلاس ۱۲ آژانس سازمان ملل حضور دارند تا حمایت های فنی و علمی از این اجلاس به عمل اورند و بتوانیم در نهایت یک برنامه اقدام داشته باشیم.

 

کدخبر: 926094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟