دانشگاه علوم پزشکی ایران روزنامه هزارو 300 نفر را معاینه می کند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی مشکی با اشاره به اینکه بزرگترین درمانگاه سطح ۲ این دانشگاه در جاده نجف - کربلا مستقر در عمود ۱۰۹۲؛ برای نخستین‌بار راه اندازی شده است، افزود: این مجموعه در دو بخش درمانگاه مردان و زنان به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌دهد و تقریباً روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر در این درمانگاه ویزیت شده و تحت درمان سرپایی قرار می‌گیرند. همچنین بیمارانی که نیاز به درمان تخصصی‌تر دارند به مرکز درمانی سطح ۳ یا بیمارستان امام حسین (ع) کربلا منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون به ۱۴ هزار نفر در این درمانگاه خدمات درمانی ارائه شده است و به طور کلی با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، تعداد بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند رو به افزایش است و همچنین هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر شدیم تعداد زائرین افزایش یافتند.

مشکی گفت: تقریبا ۱۰۰ بیمار ارجاعی به مراکز درمانی برای انجام خدمات درمانی تخصصی‌تر ثبت شده است که این بیماران به سرعت با آمبولانسی که به صورت ۲۴ ساعته در مرکز مستقر است به بیمارستان ارجاع شدند.

وی افزود: در طول روز بیماران خاص زیادی به ما مراجعه می‌کنند. یکی از این موارد کودکی بود که دچار تشنج شده و اگر به موقع اقدامی برای او انجام نمی‌شد ممکن بود جان او به خطر می افتاد که با تلاش تیم درمانی اعزامی دانشگاه علوم پزشکی ایران سریعا اقدامات اولیه برای این کودک انجام شد و برای درمان تکمیلی به بیمارستان انتقال یافت.

مشکی به وقوع حادثه تصادف رانندگی در نزدیکی موکب درمانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه تصادف بیش از ۱۵ نفر دچار آسیب جدی شدند که به درمانگاه منتقل شده و پس از انجام کارهای اولیه و تریاژ؛ به بیمارستان منتقل شدند.

وی در ادامه به انجام موفقیت آمیز چندین مورد احیای اولیه در این مرکز گریزی زد و گفت: خوشبختانه احیای این بیماران موفق آمیز بود و پس از رسیدن به شرایط مطلوب، به بیمارستان منتقل شدند.

مشکی درباره کارکنانی که در درمانگاه ارائه خدمت می‌کنند، گفت: بالغ بر ۸۰ پرسنل درمانی متشکل از پرستار، کمک بهیار و ۳۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف زنان ارتوپدی چشم اطفال داخلی جراحی به صورت ۲۴ ساعته با برنامه‌ریزی شیفت‌بندی شدند و در چندین شیفت در حال خدمت رسانی به زائرین حسینی هستند. همچنین دو کانتینر دارویی کامل در اختیار این موکب درمانی دانشگاه قرار گرفته است.  این داروها به صورت رایگان در موارد مورد نیاز که پزشکان تشخیص می‌دهند، برای بیماران تجویز می‌شود.

وی از شرایط درمانگاه ابراز رضایت کرد و افزود: خدا را شکر مشکل خاصی در درمانگاه وجود ندارد و تمامی همکاران با شور و شوق فراوان به زائران ارائه خدمت می‌دهند و تا فردای اربعین یعنی ۱۶ شهریور ماه این درمانگاه دایر خواهد بود.  در دو روز گذشته نیز بیشترین حجم مراجعین به درمانگاه از کشورهای دیگر به خصوص زائرین عراقی بودند و تقریبا از روز گذشته تعداد زائرین ایرانی به درمانگاه افزایش پیدا کرده و در حال حاضر بیشترین مراجعین ما را تشکیل می‌دهند.

مشکی خاطرنشان کرد: همزمان در شهر کربلا بیمارستان امام الحجه با کمک کارکنان درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است و متخصصین اطفال قلب و داخلی ما در آنجا نیز بیماران را ویزیت می‌کنند.  در حال حاضر ۳۰ بیمار ایرانی در این بیمارستان تحت درمان سرپایی قرار گرفته و ۶ بیمار در این مرکز بستری شدند. دو بیمار از بیماران بستری شده نیز به دلیل وضعیت وخیمی که داشتند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کدخبر: 926328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟