پیگیری‌های دیپلماتیک با هدف کنترل آلودگی هوای بجنورد

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری آریا، محمد پاکمهر با اشاره به تداوم آلودگی هوا ی خراسان شمالی و به طور ویژه بجنورد اظهار داشت: هوای آلوده لطمات و ضررهای زیادی را متوجه همشهریان عزیز می‌کند و نهادهای متولی بر طبق تکالیف قانونی و با اتخاذ تصمیمات لازم نسبت به حداقل رساندن این آسیب‌ها اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عنایت به حق همشهریان در بهره‌مندی از هوای پاک از رئیس سازمان محیط زیست نسبت به تکالیف قانونی و راه‌های پیشگیری و کنترل وضعیت موجود پیگیری‌های لازم انجام شد.
نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر این اساس معاون رئیس جمهور برگزاری جلسه مدیریت بحران در خراسان شمالی با هدف بررسی موضوع آلودگی هوای استان در دستور کار قرار داد و انتهای هفته جاری این جلسه با حضور مسئولین ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست عمده منشأ آلودگی شهر بجنورد گرد و غبار برخواسته از صحرای «قره قوم» در کشور ترکمنستان است و لذا پیگیری‌هایی از وزارت کشاورزی و محیط زیست ترکمنستان با هم‌افزایی و مساعدت وزارت امور خارجه نیز انجام شد.
پاکمهر با اشاره به تاکید وزارت محیط زیست ترکمنستان به کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش پوشش گیاهی در دشت قره قوم خاطر نشان کرد: تثبیت ریزگردها و تقویت پوشش گیاهی مورد تاکید دو طرف جهت کنترل وضعیت فعلی بود.

کدخبر: 928861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟