شهرستان های تهران 1820 مدرسه 15 کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم دانش آموزی کاهش پیدا کند ! + فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا، عباس زارع، مدیر کل سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران در نشست خبری پیرامون پروژه مهر بیان کرد: امسال ۱۰۰ مدرسه در استان تهران ساخته شده که از این رقم ۷۶ مدرسه در شهرستان‌های استان تهران است و ۱۱۱هزار مترمربع را شامل می‌شود. بنابراین امسال ۱۴۳ هزار متر مربع در استان تهران مدرسه‌سازی کردیم و ۳۵ هزار دانش آموز در یک شیفت از مدارس تحویل داده شده استفاده می‌کنند. همچنین ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس انجام شده که شامل ۴۰۰ هزار متر آسفالت مدارس شهرستان‌های استان تهران می‌شود. ۲۶۰ هزار متر مربع ایزوگام نیز انجام شده است.

زارع با بیان اینکه ۳ ماه زودتر از سال تحصیلی تجهیزات به مدارس رسیده است گفت: ما برای ساخت مدرسه مکان‌یابی نقطه‌ای انجام دادیم تا ببینیم مثلا اگر در شهرستانی مدرسه نیاز است کدام نقطه بیشترین نیاز را دارد.

مدیر کل سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران افزود: ما دنبال صنعتی‌سازی در ساخت مدرسه هستیم. امسال اجرای سازه ۱۰ مدرسه در شهرستان بهارستان به روش لارژ پنل ساخته شده است. ما پیشرفت خوبی در ساخت مدارس داشته‌ایم و هم اکنون در بازه زمانی کمتر از دو سال مدارس ساخته می‌شود. استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان و استان تهران به ترتیب کمترین سرانه فضای آموزشی را در کشور دارند. سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران ۲.۸ مترمربع است و به هزار و ۸۲۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در استان تهران نیاز داریم.

زارع با بیان اینکه تراکم دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران ۳۲.۶ است، گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه غیردولتی داریم که اگر کاملا فنی آنها را بررسی کنیم ۸۰ درصد این مدارس غیردولتی مشکل سازه‌ای دارند.

کدخبر: 929773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟