8 میلیون دانش آموز، معلم ورزش ندارند / امیدواریم سازمان اداری استخدامی در جذب معلم تربیت بدنی و مربی بهداشت به ما کمک کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صادق ستاری فرد ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا گفت: بر اساس آیین نامه هیئت وزیران، ما به ازای هر 480 دانش آموز، باید یک مربی بهداشت داشته باشیم. بر اساس چیزی که در مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه آمد، به ازای هر 280 دانش آموز، باید یک معلم ورزش داشته باشیم. 

وی افزود: الان حدود 5800 مراقب بهداشت داریم که کمبودمان خیلی جدی است و حدود 15 هزار مراقب بهداشت کم داریم. همچنین حدود 20 هزار معلم ورزش کم داریم. هشت میلیون دانش آموز ما معلم ورزش ندارند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: برای جبران این کمبودها دو برنامه داریم. اول، توانمندسازی آموزگاران ابتدایی است که زنگ تربیت بدنی دانش آموزان را مدیریت کنند. برنامه بلند مدتمان این است که با همکاری دوستانمان در سازمان اداری استخدامی قرار بر انجام است داریم و انصافا همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشتند و مجوز خوبی را برای آموزگاری و دبیری صادر کردند. 

ستاری فرد تاکید کرد: برای مربی پرورشی، مراقب بهداشت و معلم تربیت بدنی در حال رایزنی هستیم و امیدواریم دوستانمان در سازمان اداری استخدامی به ما کمک کنند تا بخشی از کمبودهای ما جبران شود و در کنار صدور مجوز برای مربی پرورشی، برای مراقبین بهداشت و معلمین تربیت بدنی هم به ما کمک کنند. 

کدخبر: 931001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟