افزایش حجم سفرهاى تحصیلى در مهرماه

به گزارش رکنا، سردار حمیدى رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: سال گذشته ۲۶ درصد از تصادفات واژگونی ناشی از سرعت زیاد بوده که امسال این رقم کاهش یافته است

وى افزود : علاوه بر اطلاع رسانی هایی که انجام می شود پلیس  به بحث قرارگاه سرعت نیز پرداخت و کسانی که تخلفات سرعت درمحورهای بزرگراهی داشتند و این معابر را ناایمن و خطر هم برای خود و هم برای دیگر رانندگان و خودروهای عبوری ایجاد کرده بودند توسط سیستم ها و دوربین های نظارتی شناسایی کردیم و به قرارگاه سرعت دعوت نمودیم .

وی گفت : این رانندگان را به کلاس های فشرده آموزشی دعوت کردیم و در این کلاس ها فیلم های تصادفات واقعی را که علت انها سرعت بود برای انها نمایش دادیم که وقتی این رانندگان فیلم ها را مشاهده کردند منقلب شده و با تدریس اساتید برای انها اتفاقاتی که سرعتها باعث ان می شوند را برای ایشان بازگو کردند .

سردار حمیدى افزود : این اقدام به دو روش بازخورد گیری شد، اول اینکه وقتی فیلم های تصادفات پخش می شد و چهره های آنان رانگاه می کردیم دیدیم که صورت انها منقلب شده و ان چهره خندان قبل از ورود به کلاس الان متاثر و نگران است و خود این رانندگان میگفتند که ما فکر نمی کردیم که آنقدر قضیه سرعت جدی باشد و خود این مطلب نشان از اثرگذاری این کلاس ها می باشد .

رییس پلیس راهور تهران گفت : ارقام به ما نشان می دهد افرادی که در این کلاس ها شرکت می کنند به ندرت برای بار دوم مرتکب تخلفات سرعت شوند و این موضوع اثرگذاری این کلاس ها را نشان می دهد .

سردار حمیدى با اشاره به بازگشایى مدارس بیان کرد: عمده مشکلی که در ایام بازگشایی مدارس پیش می اید افزایش حجم سفرهایتحصیلی می باشد و صرفا به بازگشایی مدارس منتهی نمی شود و بازگشایی دانشگاهها و مراکز علمی نیز جزء این موضوع میباشد .

وی افزود : بی نظمی در تردد ها باعث تاثیرگذاری بر ترافیک معابر بزرگراهی نیز می شود و این موضوع به تخلفات ساکنی که در جلوی درب مدارس هست بازمی‌گردد .

سردار حمیدى گفت : برخی از اولیای دانش آموزان فرزند خود را با وسیله نقلیه شخصی به مدرسه می برند و خیلی دوست دارند که دانش اموز را دقیقا جلوی مدرسه پیاده نمایند . اولیاء می توانند فرزند خود را ۵۰ متر جلوتر و یا عقب تر پیاه کنند و اینجاست که یک کلاس اموزش برای فرزندان شروع می شود و دانش اموز از همین ابتدا فرا میگرد که نباید درمکانی که تردد زیاد است توقف دوبله داشت و نباید اینچنین بر ترافیک شهر افزود.

کدخبر: 931256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟