استاد دانشگاه تهران عضو هیأت رئیسه انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران ، در انتخابات مجمع عمومی انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی که به تازگی در شهر سن‌پیتربورگ روسیه برگزار شد، دکتر جان‌اله کریمی مطهر استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن ایرانی زبان و ادبیات روسی به مدت چهار سال به عنوان عضو هیأت رئیسه این نهاد بین‌المللی انتخاب شد.

مأموریت‌های انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی ناظر بر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و همکاری در زمینه آموزش زبان و ادبیات روسی در جهان است. در حال حاضر با حمایت این نهاد بین‌المللی کنفرانس‌ها، سمینارها و جشنواره‌های مختلف علمی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

همچنین این انجمن در آماده‌سازی و چاپ کتاب‌های آموزشی ویژه کشورها و فرهنگ‌های مختلف با اساتید دانشگاه‌های عضو همکاری می‌کند و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در زمینه روش‌های نوین آموزش زبان و ادبیات روسی دارد.

انجمن بین‌المللی استادان زبان و ادبیات روسی در سال ۱۹۶۷ میلادی تأسیس شد که از ۷۰ کشور جهان در این انجمن عضویت دارند.

در حال حاضر ولادیمیر ایلیچ تالستوی از چهره‌های شاخص فرهنگی روسیه، رئیس این نهاد بین‌المللی است و استادانی از کشورهای روسیه، آمریکا، ملداوی، ترکیه، تونس، آذربایجان، ایران، چک، رومانی، سنگال، بلغارستان، بلاروس، قزاقستان و چین اعضای هیأت رئیسه آن هستند.

کدخبر: 932150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟