علی سلاجقه : بوی بد سایت پسماند آزادشهر با کمک دانش بنیان ها حذف می شود

به گزارش رکنا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه افزود: همچنین سناریوی میان مدت مدیریت پسماند که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با همکاری مدیریت پسماند استان انجام شده در خصوص سایت زباله آزادشهر در صورت تامین اعتبارات، تصویب شود.

وی درباره شرایط پسماند استان گلستان توضیح داد و اظهار داشت: در بازدید از سایت زباله آزادشهر متوجه شدم که بوی آن بسیار مشمئزکننده و تا کیلومترها ادامه دارد. مکان‌یابی این سایت در کنار بستر یک رودخانه و در کانون ارزشمندترین اراضی کشاورزی استان از سال‌های قبل انجام شده و از نظر فنی و تکنیکال مکان‌یابی اولیه آن به طور کامل نابجا بوده است.

سلاجقه ادامه داد: با وجود اینکه مکان‌یابی نادرست این سایت سال‌های بعد مشخص شد، اما باز هم سرمایه‌گذاری مبتنی برتوسعه و ایجاد تجهیزات جدید در این سایت در سال ۹۶ و ۹۷ انجام شد که این کار هم نادرست بوده است.

استان‌های شمالی با توجه به درجه حرارت و رطوبت شرایط دفن را ندارند

وی تاکید کرد: به طور کلی باید بگوییم که استان‌های شمالی با توجه به درجه حرارت و رطوبت شرایط دفن را ندارند اما در شرق استان گلستان از نظر اقلیمی شرایط کمی متفاوت است و می‌تواند در صورت همکاری پذیرای بخشی از پسماند سایر استان‌های شمالی باشد.

سلاجقه با بیان اینکه با همه تلاش‌های زیاد و هزینه‌هایی که برای مدیریت سایت پسماند آزادشهر شده است به نحوی که تنها در آنجا پردازش انجام می‌شود و باطله به مکان دیگر انتقال می‌یابد اما بوی نامطبوع همچنان مردم این شهر را اذیت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ستاد ملی مدیریت پسماند کشور متولی مسئله پسماند است و هر مسئله‌ای که مربوط به پسماند از جمله مالکیت آن باید در همین جا حل شود.

وی ادامه داد: در بحث مالکیت پسماند داوری از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد و تکلیف آن مشخص شد. اکنون مردم بحثی درباره مالکیت پسماند ندارند و پسماند خود را تحویل می‌دهند بلکه بحث آنها تبعاتی است که پس از تحویل زباله گریبانگیر آنان و فرزندان‌شان شده است.

کدخبر: 932421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟