تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان در کشور باید افزایش یابد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان حکیم ضمن تاکید بر اینکه  درمان کودکان برای ما اهمیت دارد، اظهار داشت:  کودکی که درمان می‌شود،  بیش از  ۶۰ تا ۷۰ سال زندگی می‌کند و عدم رسیدگی درست و بموقع به کودک بیمار ممکن است آسیبی ماندگار به جا بگذارد.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور ما را کودکان تشکیل می‌دهند، برضرورت ایجاد مراکز درمانی بیشتر برای کودکان در کشور تاکید و تصریح کرد: باید به افرادی که در این رشته فعالیت دارند توجه بیشتری صورت بگیرد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان در کشور داریم،  لزوم افزایش تخت های بیمارستانی برای کودکان  را مورد تاکید قرار داد. 

دکتر عین اللهی گفت که از ۱۵ هزار و ۳۴۴ تخت کودکان، ۱۱ هزار و ۷۶۴ تخت دانشگاهی بوده و بنابراین بخش خصوصی، چندان در بخش کودکان وارد نشده است لذا باید بتوانیم بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم. 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی ادامه داد: علاوه بر تخت‌های عمومی کودکان، هزار و ۵۲ تخت پی آی سی یو و مراقبت ویژه کودکان و ۴ هزار و ۲۵ تخت ان آی سی یو نوزادان داریم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که هدف ما نظام پیشرفته سلامت است، اظهار داشت: باید نظام سلامت را در تمدن نوین اسلامی به جایگاه سزاوار خود برسانیم.

کدخبر: 934536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟