اقدام ارزنده در کاهش 80 درصدی قیمت  داروهای بیماری های خاص + فیلم پشت پرده یک گزارش

به گزارش رکنا، یکی از مخاطبان خبرگزاری رکنا که عکاس خبری معروفی است تصویر دو فیش از داروخانه به مدت کمتر از یک ماه برای تحریریه خبرگزاری ارسال کرده بود که در آن تصویر دو فیش به نمایش گذاشته شده بود و داروهای یکسانی ابتدا در تاریخ یک مهر به مبلغ 847 هزار تومان خریداری شده بود و فاکتور دوم مربوط به 24 روز بعد از آن است که این مبلغ به 288 هزار تومان کاهش یافته بود.

بنا به اذعان مراجعه کننده، شوک وارده به او از افزایش قیمت ها و عدم توجه به تفاوت ریالی و تومانی این مبلغ باعث شده است که وی اشتباها متوجه کاهش قیمت نشود و تصور کند قیمت داروها افزایش یافته است. وی با این فرض موضوع را با خبرنگار ما در میان می گذارد و با توجه به اصل اعتماد به مخاطب، گزارشی با این موضوع تهیه و در تاریخ 26 مهر ماه و با انتشارهر دو فاکتوردر خبرگزاری درج می شود که عدم دقت خبرنگار رکنا بر ریالی بودن فکتور دوم و تومانی فرض کردن آن باعث می شود کاهش 4 برابری قیمت داروهای بیماری های خاص که اقدام ارزنده ای به حساب می آید با اعتماد به مخاطب به اشتباه افزایش 4 برابری تلقی شود .

تحریریه رکنا یک روز بعد از اطلاع از تفاوت فاحش بین قیمت فاکتورها و موضوع گزارش اقدام به پیگیری مساله و درخواست جهت ارایه توضیح از فرد گزارش دهنده کرد و او در پاسخ به خبرنگار ما اطلاع داد که ساعاتی قبل از هلال احمر تماس گرفتند و گفتند که هزینه داروهای شما به علت قرارگیری این بیماری در لیست بیماری های خاص کاهش بیش از 70 درصدی داشته است. 

او با اذعان به اینکه این اشتباه سهوی بوده از مسوولان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر برای تحت پوشش قرار دادن این بیماری در لیست بیماری های خاص تشکر کرد و افزود: من بعد از فهمیدن این اشتباه خبر را به همسرم اطلاع دادم و او از کاهش قیمت ها ابراز خوشحالی کرد اما من به نوبه خودم از همه مخاطبان و مسوولان امر بابت این اشتباه سهوی عذر خواهی می کنم.

لازم به ذکر است پس از انتشار این خبر معاونت پیشگیری دادستانی تهران موضوع را پیگیری و تماس هلال احمر با فرد دریافت کننده دارو به خاطر پیگیری این معاونت صورت گرفته بود.

کدخبر: 937875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت
آیا این خبر مفید بود؟