بمباران بیمارستان المعمدانی بزرگ‌ترین جنایت جنگی قرن است

به گزارش رکنا، دکتر محمد رییس‌زاده در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز درمانی در غزه، گفت: بعد از سکوت نامطلوب جهانی در مقابل اقداماتی که رژیم خونخوار صهیونیست در حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در طی ۱۰ روز گذشته داشته، از جمله تخریب بیمارستان‌های بیت الحنون و الدوره، بیمارستان مرکزی نوار غزه و ...، شب گذشته بزرگ‌ترین جنایت جنگی قرن حاضر را رقم زدند و با حمله به بیمارستان المعمدانی بالغ بر هزار نفر از مردم را قتل عام کردند و در غزه حمام خون به راه انداختند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: این جنایت بزرگ از محکوم کردن گذشته و کادر بهداشت و درمان دنیا بر اساس سوگندی که خورده‌اند تا مقابل سلامت انسان‌ها حساس باشند، کمترین مطالبه‌شان مجازات عاملان این جنایت و حامیان آنهاست. بدون شک مرتکب و مقصر اصلی این جنایت، آمریکا و مقامات اروپایی هستند که در این ۱۰ روز به اشکال گوناگون از این رژیم سفاک و خونخوار حمایت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: جامعه بشری و دنیا خواستار آن هستند که هم دولتمردان آمریکا و کابینه ننگین رژیم صهیونیستی و هم هر مقامی در اروپا که در پشتیبانی از این جنایت نقش داشتند، مجازات و اعدام شوند.

رییس‌زاده تاکید کرد: ایران اسلامی و سازمان نظام پزشکی بی‌صبرانه منتظرند تا زمینه‌های حضور آنها چه در غزه و چه در مرزهای اطراف غزه فراهم شود تا هم به صورت مستقیم و هم در کشورهای همجوار، مجروحان را درمان کنند.

وی با تقدیر از عملکرد موثر دستگاه دیپلماسی کشور طی ۱۰ روز گذشته، افزود: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم تا زمینه‌های برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مصر و اردن را فراهم کنند تا همکاران ما بتوانند به کمک‌رسانی و درمان مجروحان بپردازند و جلوی این فاجعه عظیم بشری گرفته شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در حال حاضر عملا شرایط انسانی در غزه از کنترل خارج شده و بیش از ۲.۵ میلیون نفر جمعیت در یک گرداب قتل عام دسته جمعی گرفتار شده‌اند. پزشکان، پرستاران، امدادگران و کادر بهداشت و درمان ایران بی‌صبرانه منتظرند به یاری این انسان‌های مظلوم و نستوه در غزه بپردازند.

کدخبر: 937984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟