امدادگران و کادر درمان برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تجمع کردند

به گزارش رکنا، اشکان موسوی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از چندین هفته پیش آغاز شده و در روزهای اخیر شدت یافته است، گفت: همانطور که می‌دانید در تمامی جنگ‌ها و درگیری‌ها جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب‌سرخ امکان فعالیت در مناطق جنگی را داشته و از هرگونه تعرض به‌دور هستند. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی نه تنها  غیرنظامیان، زنان و کودکان را مورد حملات موشکی قرار داده، بلکه دراقدامی غیرانسانی و خارج از تمامی ضوابط و مقررات بین‌المللی به مراکز درمانی ، کادر درمان و اماکن و تجهیزات دارای نماد هلال احمر یا صلیب سرخ نیز تجاوز کرده و تحت حملات خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه قطعا باید چنین اقدامی از سوی مجامع جهانی و به خصوص فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ محکوم شود، گفت: در راستای صیانت از حق مردم مظلوم فلسطین و به خصوص غزه برای بهره‌مندی از خدمات درمانی و امدادی و همچنین به منظور حفظ شان و جایگاه صلیب سرخ و هلال، ریاست جمعیت هلال احمر کشورمان در تماس‌ها و مکاتبات مختلفی با همتایان خود در کشورهای منطقه و همچنین مسئولان فدراسیون و کمیته بین‌اللملی صلیب سرخ خواستار موضع‌گیری و توجه جامعه‌جهانی به این موضوع شده است.

موسوی افزود:‌همچنین در جریان این تماس‌ها و مکاتبات تاکید شد که باید شرایط برای امدادرسانی به جنگ‌زدگان و مخصوصا غیرنظامیانی که در غزه در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند، فراهم شود. متاسفانه غزه برابر برآوردهای انجام شده در آستانه یک فاجعه انسانی است که باید هرچه سریع‌تر از آن جلوگیری شود.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه اظهارکرد: اگر نگوییم نخستین بار، این جزو معدود دفعاتی است که در طول تاریخ یک مرکز درمانی هدف حمله قرار می‌گیرد و از نظر شدت و میزان خسارات جانی نیز باید گفت که این یک نسل‌کشی و جنایت بی‌سابقه است که تاکنون مشابهی نداشته است. چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای که بر خلاف تمامی کنوانسیون‌های جهانی است، نباید بی‌پاسخ بماند.

وی همچنین از برگزاری تجمع امدادگران، کادر درمان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف کشور و با هدف محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: این تجمعات با محوریت هلال احمر در نقاط مختلف کشور برگزار خواهد شد و اجرای آن تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. امروز نیز این تجمع از ساعت ۱۰ در میدان فلسطین تهران برگزار خواهد شد که با توجه به جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی امکان حضور دیگر اقشار مردمی که از این جنایات آزرده شده‌اند، در این تجمعات وجود دارد.

به گفته موسوی هدف از این تجمع رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهان، صیانت از جایگاه صلیب سرخ و هلال احمر در منازعات و محکومیت رفتارهای اخیر رژیم صهیونیستی و همچنین اعلام آمادگی برای اعزام پزشکان و امدادگران داوطلب به مناطق جنگ‌زده به منظور امدادرسانی به جنگ‌زدگان است.

کدخبر: 937993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟