ما به دنبال ایجاد محدودیت برای زنان نیستیم

به گزارش رکنا، انسیه خزعلی امروز جمعه ۲۸ مهرماه، در آیین افتتاح بوستان شهربانو وکیل‌آباد مشهد، اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد کشتار زنان و کودکان غزه بودیم. شاید جوانانی که از مسئله مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها می‌شنیدند به این وضوح باور نمی‌کردند که چگونه می‌شد؟صحنه‌هایی که اتفاق افتاد و اتفاق می‌افتد و وقاحتی که رژیم صهیونیستی برای اشغال انجام می‌دهد و از مصر می‌خواهد ساکنان غزه را بپذیرد تا غزه را بگیرد، این نشان دهنده شدت وحشیگری و نسل‌کشی است که در این سرزمین اتفاق افتاد.

وی افزود: شاید در این ایام سخت باشد که پارکی را برای  آسایش بانوان افتتاح کنیم که به سلامت خود بپردازند و در کنار فرزندان در امنیت ورزش کنند و نشاط داشته باشند در صورتی که در جایی دیگر در سرزمین فلسطین شاهد اندوه و غم باشیم. این روزها هر کودکی را که می‌بینیم صحنه کودکان کشته شده و وحشت‌زده و کودکانی که بالای جنازه پدر و مادر نشسته‌اند، مجسم می‌شود و این خیلی دردناک است. چقدر دردناک‌تر که نمی‌توانیم برای آنها کاری انجام دهیم و در کنار آنها باشیم و همدلی و غمخواری کنیم.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور ادامه داد: امیدوار هستم روزی برسد که چنین پارک‌ها و موقعیت‌های مناسبی برای کودکان و زنان فلسطین فراهم کنیم و روزی برسد که برای افتتاح چنین پارک‌هایی و برای سلامت و نشاط زنان و کودکان فلسطینی به مسجد الاقصی برویم و این امید دور نیست. این را متکی بر اراده خداوند هستیم که هر چه بخواهد انجام خواهد شد و متکی به قدرتی هستیم که فوق همه قدرت‌ها است. از خداوند می‌خواهم به برکت این روز عزیز به زودی شاهد پیروزی مردم فلسطین و نابودی اسرائیل باشیم.

خزعلی ضمن تشکر از اقدامات امام جمعه مشهد بیان کرد: خدمت حجت‌الاسلام علم‌الهدی امام جمعه مشهد رسیدم و ایشان اهتمام جدی به مسئله بانوان داشتند و تاکید کردند که باید شرایط برای فعالیت زنان با حفظ ارزش‌ها فراهم شود و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار کرد: با این نگاه و رویکرد که بهترین شرایط و امکانات برای بانوان ‌در مشهد فراهم شود و مقداری از آن فراهم شده و این را در ورزش‌های همگانی، پیشروی بانوان در بازی‌های اخیر و قهرمانی و مدال‌های که بانوان به دست آوردند، مشاهده می‌کنیم که بسیار قابل توجه است و این نشان دهنده حمایت دولت از آنها است.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور تصریح کرد: مشهد به عنوان پایگاه و نمونه و الگوی جهان اسلام و بین‌المللی است و نشان می‌دهد که  نه تنها خواهان محدودیت زن‌ها نیستیم بلکه زن‌ها با امنیت بیشتر فعالیت می‌کنند، موفقیت زنان به عنوان محور خانواده دارای اهمیت است  و نشاط و تندرستی بانوان مهم است، زیرا زن مکمل نسل‌های آینده است و با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری منعقد خواهد شد شهرداری و معاونت بانوان در جهت ورزش، سلامت و تندرستی و سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره دختران گام برخواهند داشت.

خزعلی اضافه کرد: امیدواریم مشهد به عنوان شهر فرهنگی و الگوی جهان و دوستدار خانواده معرفی شود. باید مسئله خانواده در دستور جهانی قرار گیرد ‌و مشهد بتواند این دستور کار را فعال کند و برای حمایت خانواده همه دست به دست هم دهیم.

در ادامه این مراسم تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و معاونت امور بانوان و خانواده رییس جمهور منعقد و این پارک به صورت رسمی برای استفاده از بانوان افتتاح شد.

بوستان شهربانو با مساحت هفت هکتاری مختصات منحصربه‌فردی دارد و فضایی نوین و مناسب در اختیار بانوان مشهدالرضا(ع) قرار خواهد داد.

کدخبر: 938449 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟