فیلم شگفت انگیزترین غار ایران / عمق آب از غار علی‌صدر هم بیشتر است + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سهولان در زبان کردی به معنای یخبندان است. در این غار کبوترهای زیادی زندگی می کنند و جالب است بدانید که نام کوهی که غار سهولان در آن واقع شده است نیز کبوتر است.

غار سهولان (2)

این غار در ارتفاع ۱۷۵۱ متری از سطح دریا قرار گرفته است. در داخل این غار دریاچه ای نیز ایجاد شده است که بازدیدکنندگان می توانند با قایق‌هایی که برایشان در نظر گرفته شده است، بخش‌های مختلف غار را ببینند. تنها موجودات زنده این غار کبوترهای وحشی و خفاش ها هستند. به دلیل تاریکی و کمبود نور هیچ جلبکی در آب غار رشد نمی کند و هیچ موجودی به جز موجودات میکروسکوپی در آب آن زندگی نمی کنند. رسوبات آهکی به اشکال مختلف در داخل غار تشکیل شده‌اند و چشم‌انداز و جلوه بسیار زیبایی را به غار بخشیده اند.

غار سهولان (4)

چه زمانی بهتر است به غار سهولان برویم؟

برای بازدید از غار سهولان و لذت بردن از زیبایی‌های وصف‌ناپذیر آن بهتر است فصل تابستان و یا بهار به این منطقه بروید تا سرمای هوا اذیت‌تان نکند. البته این روزها نیز اگر می خواهید خنکی هوای پاییز را تجربه کنید، حتما سری به این غار بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

غار سهولان (3)

تفاوت های غار سهولان با غار علی صدر

عمیق ترین بخش آبی غار سهولان، که می توانید با قایق در آن گشتی بزنید، حدودا 62 متر است که در مقایسه با غار علی صدر که عمیق ترین بخش آن حدودا 40 متر است، تفاوت زیادی دارد.

همچنین غار سهولان قدمتی حدودا 65 میلیون سال دارد ولی قدمت غار علی صدر، به 190 میلیون سال قبل باز می گردد.

غار سهولان (5)

غار سهولان (6)

غار سهولان (7)

کدخبر: 938814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟