وزیر کشور: افغانستانی های مهاجر شناسنامه دریافت نمی کنند + فیلم

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بدو ورود به اراک ، افزود: ورود مهاجرین افغانستانی در کشور یک موضوع قدیمی در نتیجه سیاست‌های غلط استکبار جهانی در نتیجه مشکلات داخلی این کشور است که برای برخورداری از امکانات وارد ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه افغانستانی‌های مهاجر انسان‌های شریفی هستند، عنوان کرد: اینکه افرادی تلاش کنند با ارائه آمارهای غلط قصد ایجاد تفرقه بین برادران افغانستانی با ملت شریف ایران در نقاطی که مهاجرپذیر هستند، داشته باشند، محکوم است و با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: آمارهای ارائه شده به هیچ عنوان درست نیست.

وحیدی اظهار کرد: برخی افراد فرق شناسه با شناسنامه‌ را نمی‌دانند و اخیرا اعلام کرده‌اند که کشور قصد صدور شناسنامه برای مهاجران افغانستانی دارد در صورتیکه این مهم واقعیت ندارد و مانند قبل برای آنها شناسه صادر می‌شود.

ثبت‌نام قطعی بیش از ۲۴ هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی

وزیر کشور اضافه کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر به صورت قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

استفاده از ظرفیت واگن‌پارس اراک در تامین واگن‌های مورد نیاز کشور

وزیر کشور همچنین در خصوص ظرفیت شرکت واگن پارس اراک نیز گفت: این شرکت یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در تولید انواع مترو است که بدون شک برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تامین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، بازدید از صنایع، حضور در برخی جلسات، بازدیدهای میدانی و سخنرانی در یادواره ۲ هزار و ۸۰۰ شهید شهرستان اراک بخشی از برنامه‌های وزیر کشور در جریان این سفر یک روزه به این استان در اراک است.

 

کدخبر: 940270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟