باید علم روانشناسی خاک خورده به روز شود/ حق هر ایرانی آرامش است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، به همین دلیل، علم روانشناسی به عنوان یک علم کاربردی در بسیاری از حوزه‌ها مانند سلامت روان، تعلیم و تربیت، مدیریت، بازاریابی، ورزش، روابط بین فردی و ... بسیار مهم است و نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارد.

کمک از علم روانشناسی می تواند از سنین کودکی آغاز شود. روانشناسان می توانند به والدین کودکان کمک کنند تا با مشکلات رفتاری و تربیتی کودکان خود مقابله کنند و راهکارهای مناسب برای تربیت کودکان خود را بیابند.

همچنین، روانشناسان می توانند در بهبود روابط خانوادگی و ارتقای سطح شادی و رضایت زندگی افراد در سنین بزرگسالی نیز نقش بسزایی داشته باشند.

روش‌های جدیدی برای کمک به افراد با مشکلات روانی وجود دارد، مانند درمان آنلاین و نرم‌افزارهای روانشناسی. این روش‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا به صورت خودآگاهی بیشتری درباره مشکلات خود آگاه شوند و راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن‌ها پیدا کنند. همچنین، با استفاده از تکنولوژی می‌توان به راحتی از هر جای دنیا به خدمات روانشناسی دسترسی داشت و بهبود زندگی خود را آغاز کرد.

گفتنی است، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و ارتباطات اینترنتی ممکن است باعث بروز اختلالات روانی مختلف در بین افراد شود. به عنوان مثال، افراد ممکن است به اعتیاد به اینترنت، بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی دچار شوند که می‌تواند منجر به اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب شود. همچنین، استفاده بیش از حد از دستگاه‌های الکترونیکی و ارتباطات اینترنتی ممکن است باعث کاهش تعاملات اجتماعی و افزایش احساس تنهایی و انزوا در برخی افراد شود.

حال در خصوص علم روانشناسی و اهمیت آن در این روزهای زندگی انسان ها بخصوص ایرانیان با دکتر حبیب احمدی نژاد- کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره به گفت و گو نشستیم که اینگونه به سوالات پاسخ گفتند که در ادامه می توانید بشنوید و ببینید.

 دکتر حبیب احمدی نژاد در خصوص اینکه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور اعلام کردند که بسیاری از مردم ایران برای اینکه زندگی آرامتر با روان سلامت تری داشته باشند بهتر است از کمک های علم روانشناسی و سواد روانشناسان کشور استفاده کنند. حال وظیفه سازمان بهزیستی کشور برای ایجاد سلامت روان جامعه چیست؟ اینگونه پاسخ داد:

 

وی در مورد اینکه اقشار و جنسیت های مختلف کشور در هر رده سنی برای داشتن روان آرام به چه توجهات علم روانشناسی نیاز دارند، گفت:

برای اینکه خودمان را دوست داشته باشیم، آموزش خود دوست داشتن را در ابتدا باید والدین به فرزندانشان بدهند. پس ابتدا والدین باید دوست داشتن خود را آموخته باشند. کجا این خود دوست داشتن آغاز  شود؟ با همکاری مدارس و بهزیستی ؟

وی در مورد اینکه بسیاری از مردم ایران به روانشناس مراجعه نمی کنند نه برای اینکه تمایل به کمک گرفتن از علم و دانش روانشناس نداشته باشند بلکه مدعی هستند که جیبشان و درآمد آنها اجازه بهره بردن از علم روانشناسی را نمی دهد. به نظر شما وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی چه تدابیری برای این امر باید مدنظر قرار دهند تا مردم مثل توجه به خوراک و پوشاک به سلامت روان خود نیز بتوانند توجه داشته باشند اینگونه نظر داد:

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 941124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟