عملیات ویژه 50 امدادگر هلال احمر برای امدادرسانی به ۱۱۷ نفر در سیل و آب گرفتگی ۴ استان

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماموریت‌های امدادگران جمعیت هلال احمر در حوادث سیل و آبگرفتگی گفت: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در چندین استان هشدار داده بود، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران را در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآورده بود. 

وی با بیان اینکه در راستای همین پیش‌بینی‌ها نیز بارش شدید باران باعث وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و همدان شد، گفت: در مجموع ۱۲ روستا و یک شهر از چهار شهرستان این چهار استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند. در همین راستا نیز امدادگران جمعیت هلال احمر در مناطق مذکور حاضر شده و اقدامات امدادی خود را آغاز کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران به ۱۱۷ نفر در این چهار استان امدادرسانی کردند، گفت:‌ از این تعداد ۳۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین امدادگران با استفاده از پمپ‌های آب و دستگاه‌های لجن‌کش، آب جمع شده در ۱۵ واحد مسکونی را تخلیه کردند. توزیع ۱۰ دستگاه چادر، ٦٣ تخته پتو، ۱۰‌ تخته موکت و ۱۰ بسته غذایی در میان حادثه‌دیدگان نیز از دیگر اقدامات انجام شده از سوی امدادگران است.

محمودی با بیان اینکه هشت تیم امدادی، شامل ۵۰ نفر در این ماموریت‌ها که طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده مشارکت داشتند، افزود: امدادگران سازمان امداد و نجات از آمادگی لازم برای مواجهه با این حوادث برخوردار هستند.

 

کدخبر: 942681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟