هشدار بارش سیل آسا در این مناطق + جزئیات هواشناسی استان ها

به گزارش رکنا، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی،‌برخی مناطق سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد پدیده گردوخاک روی می‌دهد.

امروز و فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه افزایش دما برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی شده است. روزهای جمعه و شنبه هفته آینده برای سواحل شمالی بارش پیش‌بینی شده است. دریای خزر امروز و روزهای جمعه و شنبه هفته آینده مواج است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید

زمان پایان: چهارشنبه 1402/08/17

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/08/17: مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال و جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب ، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال تأخیر در پرواز و احتمال خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/08/17

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/08/17: نوار جنوبی و غرب گلستان و شرق مازندران.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/08/17

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید با جهت شمال غربی و بیشینه سرعت (30 ـ 20 نات) و افزایش ارتفاع امواج کمتر از 1.5 متر.

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و فعالیت‌های تفریحی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم.

 

 

کدخبر: 944275 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟