۲۰۰ هزار اتباع در بخش گل و گیاه پاکدشت فعالند/ تلاش برای مدیریت وضعیت آرد و نان این شهرستان

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا،محسن اردستانی در تشریح روند تغییر سطح نانوایی‌های سطح شهرستان  پاکدشت از ۳ به ۲ و دریافت آرد دولتی و بازرسی از نانوایی‌های شهرستان گفت: شهرستان پاکدشت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارد اما باتوجه به مهاجرت پذیری شهرستان که ضریب ۳.۸ را به خود اختصاص داده است برآورد ما این است که در حال حاضر جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر ایرانی را دارد.

وی افزود: همچنین به واسطه فعالیت‌های خوب کشاورزی و صنعتی روزانه جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز از سایر نقاط وارد شهرستان می شوند و علاوه بر این حدود ۲۰۰ هزار نفر هم از اتباع در پاکدشت حضور دارند که در بخش صنعت گل و گیاه شهرستان مشغول به کار هستند به این ترتیب در مجموع جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر در پاکدشت هستند.

اردستانی ادامه داد: در حال حاضر کل نانوایی‌های شهرستان پاکدشت ۳۷۶ واحد نانوایی است این در شرایطی است که در این شهرستان ۴ شهرک صنعتی و ۳ لکه صنعتی وجود دارد که باعث شده وضعیت آرد و نان در سطح شهرستان خاص و ویژه باشد؛ از سوی دیگر با توجه به حضور اتباع و کارگرنشینی بخشی از شهرستان که عمده استفاده آنها از نان است، مدام به دنبال احیای وضعیت نانوایی‌ها در سطح این شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان پاکدشت تاکید کرد: از سال گذشته در راستای پیگیری وضعیت آرد و نان در پاکدشت بازرسی‌های گسترده‌ای انجام شد و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۲۶۰۰ مورد بازرسی داشتیم که طی آن ۵۰۱ مورد برگه جریمه صادر و بیش از ۴میلیارد ریال جریمه واحدهای متخلف انجام شده است.

اردستانی با اشاره به برگزاری ۷ جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان پاکدشت گفت: ۱۰۳ مصوبه در قالب برگزاری این جلسات داشتیم و پیگیر هستیم که وضعیت آرد و نان شهرستان مدیریت مناسب شود. در نخستین گام‌ها کمبود تعداد نانوایی‌های پاکدشت احساس شد که در همین راستا نانوایی‌هایی که آزاد پخت و درجه ۳ بودند، با پیگیری انجام شده ۱۰ واحد ـ که از قبل بودند ـ با اخذ مجوز از کارگروه آرد و نان استان تهران به درجه ۲ تبدیل و از آرد دولتی استفاده می کنند. سعی شد این ۱۰ نانوایی پراکندگی در سطح شهرستان داشته باشند تا همه شهروندان بتوانند از خدمات آنها بهره بگیرند.

وی ادامه داد: ۳ نانوایی دیگر نیز برای اخذ مجوز به کارگروه آرد و نان استان ارسال شده‌اند تا به سطح ۲ تغییر کنند و از آرد دولتی استفاده کنند؛ با این اقدام تمامی ۳۷۶ واحد نانوایی سطح شهرستان پاکدشت از آرد دولتی استفاده خواهند کرد.

 

کدخبر: 944928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟