درختان سعد آباد درگیر سوسک چوب خوار شده بودند/ قصد ساخت و ساز در مجموعه وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته تصاویری از محموطه سعدآباد در رسانه ها منتشر شد و خبر از قطع تعداد زیادی از درختان این مجموعه می داد. بعد از انتشار این تصاویر سوالی اذعان عمومی را درگیر کرد و آن اینکه چه کسی دستور قطع درختان سعدآباد را به چه دلیلی داده است و جامعه خواستار این شدند که  مدیریت مجموعه سعدآباد برای اقناع افکار عمومی دلایل و چرایی این اتفاق را توضیح دهد.

با گذشت 24 ساعت از انتشار این تصاویر یکی از مدیران مجموعه سعدآباد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید داشت: هیچ کدام از درختان سالم این مجموعه قطع نشده اند. تعداد درختان قطع شده به انگشتان یک دست هم نمی رسد. علت قطع این درختان، درگیر شدن آنها با آفت سوسک چوب خوار بود.

این مدیر در پاسخ به این سوال که چرا سم پاشی های لازم برای جلوگیری از این اتفاق رخ داده بود چنین گفت: سم پاشی انجام شده بود ولی این تعداد درخت که آمارشان زیاد هم نیست متاسفانه درگیر سوسک چوب خوار شدند و باید قطع می شدند وگرنه برای مراجعین به مجموعه، خطرآفرین بودند.

وی در خصوص اینکه بعضی از همسایگان این مجموعه که اشرافیت به محوطه دارند می گویند که منطقه ای از سعدآباد دچار کچلی شده و درختان آن حذف  و انگار آماده ساخت وساز است با تاکید بر اینکه درختان مجموعه سعدآباد همچون ناموس ما هستند و اگر نباشند لزومی به حضور ما به عنوان مدیر این مجموعه در این مرکز نیست گفت: به هیچ عنوان چنین قصدی وجود ندارد. در تمام این سالها یک آجر برای ساخت و ساز به این مجموعه اضافه نشده است. قطع این  درختان تنها به دلیل درگیر شدن با سوسک چوب خوار بوده است.

در پایان ادامه داد: از شما و مردم خواستاریم با حضور در مجموعه، خود با چشم خود مشاهده کنید که چه شرایطی بر سعدآباد حاکم است.

خبرنگار: آزاده مختاری

کدخبر: 947139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟