درهای بی آر تی های تهران شهروندان را به سمت خطر هدایت می کند!/ تشکری هاشمی: تخلف است حتما پیگیری خواهم کرد

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هر روز یک اتفاق خطرناک در شهر تهران در حال رخ دادن است که برای جان و سلامت آنهایی که در این شهر تردد می‌کنند، ایجاد حادثه می کند و امروز این اتفاق مرتبط با حمل و نقل عمومی است و خطوط بی آر تی را نشانه گرفته است. خطری که درست همان‌ جایی که مدیران شهری در حال عبور و مرور هستند و اعضای شورای شهر تردد دارند، هر روز در حال تکرار شدن است.

حال اتفاق چیست؟ بی آر تی‌هایی که درهای آنها به سمت خیابان باز می‌شوند، یعنی شهروندان برای سوار شدن به آنها باید وارد خیابان شوند که احتمال دارد خودرو یا موتورسیکلت با آنها برخورد کند و زمان خروج از آنها نیز در به سمت وسط خیابان باز می‌شود و سرنشینان باید به دل حادثه گام بگذارند! و نکته مهم‌تر اینکه در بعضی نقاط شهر، خطوط بی آر تی محوطه‌بندی نشده‌اند و مسافران درست وسط خیابان‌ها و در قلب تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها، سوار و پیاده می‌شوند.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در این خصوص گفت: اتوبوس‌های بی آر تی دو نوع در خروجی متفاوت دارند. بعضی از آنها چپ‌در و برخی راست‌در هستند. اتوبوسرانی باید بی آر تی‌ها را نسبت به درهای خروجی در خطوط مناسب قرار دهد تا مسافران در وسط خیابان سوار و پیاده نشده و دچار حادثه و مشکل نشوند.

تشکری هاشمی تأکید کرد: اتوبوس‌های بی آر تی باید در مسیرهایی تردد کنند که در آنها،جداکننده نصب شده است تا خودروها و موتورسیکلت‌ها به مسیر اختصاصی آنها وارد نشود و برای شهروندان خطر ایجاد نکند، ضمن اینکه به هیچ عنوان اتوبوسرانی مجاز نیست، بی آر تی ها را بدون در نظر گرفتن محل نصب درب آنها در خطوط به حرکت در آورد و باید مسافران در محل ایستگاه و در محوطه‌ای که جداکننده دارد، سوار و پیاده شوند و در غیر این صورت، اتوبوسرانی و شرکت واحد تخلف کرده است. بدیهی است، این شرایط بسیار خطرناک است و حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

کدخبر: 947785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟