وضعیت قرمز ترافیکی منطقه ۱۲/ انتقاد از سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی تهران

به گزارش رکنا، مهدی اقراریان در یکصد و نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به هفته بسیج و تبریک این هفته گفت: امیدواریم شهرداری تهران حمایت‌های خود را از این قشر بیش از پیش تقویت کند.

وی با اشاره به تذکر صادقی دیگر عضو شورا در خصوص دستاوردها و شفافیت سفرهای خارجی، افزود: یکی از همکاران ما در سفر اندونزی حضور دارند و هدیه ۵۰۰ دلاری شهرداری تهران را به تیم ملی تحویل می‌دهند. سوال ما این است که این هزینه ها شخصی بوده است؟ آیا هماهنگی با کمیته ورزش صورت گرفته است؟

وی همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت منطقه ۱۲ اظهار کرد: امروز وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ از خط قرمز عبور کرده و نمی‌دانیم باید از کلید واژه بحران استفاده کنیم یا نه؟ کارشناسان کمیته حقوقی شرایط را بررسی کردند و دیدیم که اشخاصی ۱۰ تا ۱۲ وانت خریده‌اند و از آنها به عنوان مغازه و انبار استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: در چند ماه گذشته آتش سوزی گسترده‌ای اتفاق افتاد و میلیاردها تومان خسارت به اموال زد؛ آتش‌نشانان به موقع رسیدند اما وضعیت ترافیک کار آنها را مشکل کرد. سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی یکی از غلط‌ترین سیاست‌ها بوده و عملاً در ساخت پارکینگ محدودیت ایجاد کرده‌اند. همین دوستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر الزام شهرداری بر ساخت پارکینگ‌ها تصویب کرده‌اند که همین مصوبه نیز به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری وظایفی در این زمینه دارد، گفت: ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت پارکینگ در مناطق پر ترافیک هزینه می‌کردیم؛ بنده از شهردار تهران تقاضا می‌کنم، وضعیت منطقه را از نزدیک ملاحظه کنند. اینکه بگویند زمینی خریداری شده و پارکینگ راه‌اندازی خواهد شد پاسخ مناسبی به تذکر ما نیست و ما تا پایان، این درخواست‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

وی افزود: احداث پارکینگ در این منطقه میل به سفر را افزایش می‌دهد. توقف موتورسیکلت‌ها و وانت بارها و دست فروشان در کنار خیابان در چند خط، فضایی برای عبور عابران پیاده نیز باقی نگذاشته است.

کدخبر: 948257 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟